tjenare gänget!

Jag funderar på att köpa en Makita DMR107 byggradio, men det är ju en hel djungel med alla modeller.
Jag tycker att 107'an ligger bra i pris, är det någon som har erfarenhet av den? är det ett bra köp?

Makita DMR107 byggradio i blå och svart med display och kontroller synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den verkar tung och dyr, plus att den tycks sakna möjligheter att köra tex Spotify via blåtand. Jag tror det finns extremt många roligare alternativ i djungeln av väderskyddade BT-anslutna laddbara musikprylar.

Kör själv med ett par Harman Kardon Go+Play, i gamla och nyare generationen. Enastående bra ljud, dock inte väderskyddade så man får ha något plast över om det regnar. Något dyrare än vad som visas iofs, finns även billigare grejer med riktigt bra ljud och BT-funktionalitet.
 
Den saknar fortfarande på grund av patent och rättigheter möjligheten att ladda batterier. Tycker generellt att byggradion är alldeles för stor och klumpig. Känns väldigt ihålig och plastig.

Jag skulle absolut satsa på något med spotify connect.
 
P
  • Makita DMR114B byggradio med batteriladdningsfunktion och Bluetooth-anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo det faktum att den inte laddar batterierna har jag hört talas om, och det är faktiskt riktigt dåligt, men inte en dealbreaker.

men visst har 107an Bluetooth? det står i alla fall på prisjakt?
 
P
B Bergets skrev:
Jo det faktum att den inte laddar batterierna har jag hört talas om, och det är faktiskt riktigt dåligt, men inte en dealbreaker.

men visst har 107an Bluetooth? det står i alla fall på prisjakt?
Nej den har inte Blåtand, då måste du upp till DMR108
 
P pleqtiz skrev:
Makita kommer med en ny nästa år som man kan ladda batterier i..



Jag köpte Makitas nyaste DMR114B och den är grymt trevlig, hade DMR106 innan och den va oxå grymt trevlig!
[länk]
Tyckte det lät helt perfekt tills jag läste på lite....
" charge an 18V 5.0Ah battery in just 80 minutes"
Det var otroligt seg laddning. Tror jag håller mig till vanlig laddning och en extern bluetooth högtalare.
 
Vilken typ av batteri gäller...?
Hur länge klarar den sig?


P pleqtiz skrev:
Makita kommer med en ny nästa år som man kan ladda batterier i..



Jag köpte Makitas nyaste DMR114B och den är grymt trevlig, hade DMR106 innan och den va oxå grymt trevlig!
[länk]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.