Är det någon som testat Makitas 18V häcksax? Har sedan tidigare flera Makita 18V verktyg. Behöver köpa en ny häcksax nästa säsong och det vore skönt att slippa blanda in fler batterier.
 
Ingen som testat denna häcksax? Eller en eldriven makita?
 
Är också sugen på en sån här till nästa år. Ingen som testat?
 
är ju en helt ny häcksax på marknaden och det är väl inte riktigt häckklippar säsong ännu:).
Jag har beställt en men kommer inte behöva klippa innan nästa vår, kan testa lite och rapportera här när jag får den men det blir ju inget komplett test av en hel häck.
 
Ja tack det får du gärna göra. Gärna jämförelse med din tidigare (vad du nu hade).
 
Någon som testat den? Behöver en och skulle vara smidigt med batteridriven och kunna fortsätta med dom batterier som redan finns.
 
Någon som testat denna ännu?
 
Köpte en förra året.
Har bara en gammal sliten black & decker att jämföra med. Och då är den ljusår bättre. Framförallt riktigt skönt att slippa kabel. Tuggar i sig ganska grova grenar utan problem.
 
tobiasflood skrev:
Köpte en förra året.
Har bara en gammal sliten black & decker att jämföra med. Och då är den ljusår bättre. Framförallt riktigt skönt att slippa kabel. Tuggar i sig ganska grova grenar utan problem.
Låter ju vettigt.

Har en oxelhäck, pallar den det tro?

Hur länge håller batteriet?
 
Jag har en hagtornshäck. Kanske är likvärdiga? Den klarar den utan problem. Två meter hög, 30m lång. Klarar mig på ett 3ah (bara ena sidan och ovanpå).
 
Dom är nog något liknande.

Jag har ca 130 m häck som ska klippas på höjden och sidorna men jag borde klara mig med mina 14 batterier då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.