B
hej

någon som har åsikt om den nya slagskruvdragaren är mycket bättre än den gamla från Makita? den gamla är ju inte så väldigt gammal... men borstlös motor lovar ju gott..
 
Den nya är även starkare och har tre momentlägen. Jag tror att jag ändå skulle köra med maxstyrka men ibland kan det vara bra om man kan ställa in till lite svagare styrka. Sen har den också batteriindikator som visar när batteriet tar slut.
Ergonomin skiljer sig lite.. Förhoppningsvis bättre balans?
Men det trevliga med denna modell är faktiskt att man ska kunna stänga av LED-lampan! Det fanns en tråd där några klagat på att det är för mycket blingbling nuförtiden. Med denna blir alla förhoppningsvis nöjda :D

Finns inte i Sverige ännu och vågar inte köpa via nätet då jag vill känna den först. Nån som köpt en? Åsikter?

Edit: verktygsladan tycks ha den i sitt utbud men jag misstänker att det rör sig om parallellimport...?
 
Redigerat:
B
Verktygsladan kör inte med parallellimport, så den är nog på väg in.

alternativet är ett kit med 140 och BHP452, och sen försöka bli av med den och batterierna/laddaren. har ju redan en sådan...

får se vad de säger, beror på om jag kan få 144:an skickat till hotellet över natten.... lite tajt med tid...
 
B
det fick bli 144:an... hoppas bara den levereras i tid! ;)
 
Boan skrev:
det fick bli 144:an... hoppas bara den levereras i tid! ;)
Fick du den? Vad tycker du om den nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.