Har blivit dags att köpa ny skruvdragare.. Har till slut lyckats bestämma mig för en Makita BDF440 14,4V.
Tyvärr hade min lokala handlare ingen hemma och han skyllde på leveransproblem av modellen så det gick inte ens beställa.
Tänkte därför kolla med er om möjligheten att beställa från utlandet och kanske få över en slant till nåt annat kul, finns ju så mycket man vill ha i maskinprken..

Har hört det ska vara billigt i tyskland men aldrig själv provt beställa, kan inte ett ord tyska så en sida på engelska vore bra.
Tips mottages tacksamt.

Är så himla tråkigt när man äntligen sparat ihop till nåt och sen inte kan köpa det direkt. :'(
 
Tack för två bra tips.. :)

Ska kolla upp båda alternativen direkt..
 
Köpte min på www.elektrofachhandel.de -- typ samma pris som från Hundt. Fick totalsumma som betalades till IBAN-konto och en dryg vecka senare hade jag dragaren samt de borrhammaren jag beställt.

Oj vilken dragare, bara två små detaljer som stör mig... Plastig chuck samt att greppet har lite liten diameter för mina labbar. De blå Boscharna passar mig bättre. Prisar däremot kraften (bisarrt stark i mitt tycke), vikten, storleken, laddaren samt LED-belysningen som man lär sig att inte klara sig utan ;)
 
Blev en Panasonic 14,4 LI-ION Istället :D

Var in till min handlare idag igen för att köpa Makitan, men fick syn på Panasonicen och när jag tog den i min hand var det kört.. Vilken balans och vilket grepp och vilken finish! Det var som att den var byggd för min hand. Den kanske är lite svagare än Makitan, jag har faktiskt inte ens kollat men det spelar ingen roll..
Om jag nån gång behöver mera kräm så tar jag väl sladdisen då..

Aldrig har det varit så roligt att bränna så mycket pengar på en så dyr maskin, nu ska jag gå och skruva..

Tack för Makita tipsen ändå grabbar..


 
Jag betalade 4625:- inkl.moms.. Säkert dyrast i Sverige men det gör ingenting för jag är så nöjd så nöjd :)
 
Självklart vet jag att jag kunde fått den billigare om jag beställt den. Men jag ville precis som du säger handla lokalt.
Vill behålla min oas där jag får klämma och känna på maskinerna så mycket jag vill, vore tråkigt om han försvann..
Hade en tanke på att handla från tyskland när han inte hade nån Makita hemma men det här känns bättre.

Men va faan 3900:- Det är ju bara att slå till, köp två!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.