Jag behöver en strömbrytare till en "D-cell", maglite partnummer 108-208.
Någon som har erfarenhet och tips på försäljare av maglitedelar? Det blir "massor av träffar" vid ett goggelsök men har någon en rekommendation?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jag behöver en strömbrytare till en "D-cell", maglite partnummer 108-208.
Någon som har erfarenhet och tips på försäljare av maglitedelar? Det blir "massor av träffar" vid ett goggelsök men har någon en rekommendation?
Tyvärr inte, men lampan är ju en bra och laglig ersättare till batong även utan fungerande strömbrytare.
 
Hursomhaver, jag har nu beställt inte mindre än två kit med switch och en liten nyckel från Amazon.com, ska skeppas från det stora landet i väster. Det träliga är att jag var där för en månad sen, kunde inte lampj-eln krånglat tidigare...få se när det dimper ner nåt. Hoppas man låter bli UPS, jag föredrar att hämta paket när det passar istf att passa någon ostringent budbil.
 
Uppdatering: Pryttlarna landade i början på veckan, anlände mha Bring och hämtades ut i den lokala lanthandeln nere på byn.
Kikade i lampröret idag och där det läckt batteri var det en liten tomtes skägg av aluminiumoxid, putsade ut med scotchbrite och sköljde med vatten, vet inte om vatten är rätt men men...
Fortsättning följer.
 
Redigerat:
F fribygg skrev:
Tyvärr inte, men lampan är ju en bra och laglig ersättare till batong även utan fungerande strömbrytare.
Såkandetjuvara...men ska jag släpa på den vill jag slippa snubbla i mörkret...
 
Fotografen Fotografen skrev:
Såkandetjuvara...men ska jag släpa på den vill jag slippa snubbla i mörkret...
Min får nya batterier med jämna mellanrum sedan kanske 25 år utifall att, till vardags är lampan allt för tung och klumpig för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.