Hej

jag skall flytta en armatur men vet inte var reglarna sitter i taket, finns det något mätinstrument som kan mäta genom takpanelen? Vill helst slippa provborra mig fram.

Lars
 
Se där ja, precis vad jag letat efter. Tack Anders!
 
Regelsökare brukar fungera lite sådär.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Speciellt billiga, som i detta fall 99:-. Liten chans att den fungerar.
 
Jag lånade en regelsökare när jag skulle sätta panel på innerväggen. Inte den billigaste men heller inte den dyraste.
Den fungerade inte alls kan jag säga.. Rätt som det var hittade den en regel, men i nästa stund hittade den inte regeln och så höll det på.
Den fungerade bättre på el men även där var det långt ifrån att lita på.

Jag körde tillslut med att knacka och borra små små hål. Det blev aldrig fel:)
 
Nyfniken skrev:
Jag har en sån här (Bosch GMS 120). Den funkar också lite... sådär. Och då bor jag i ett nytt trähus utan konstigheter i väggarna.

[länk]
Jag tycker att den sådan blå Bosch borde fungera bra. Hur är det om du har Osb bakom gipset? Får den spel då?
 
holmberg87 skrev:
Jag tycker att den sådan blå Bosch borde fungera bra. Hur är det om du har Osb bakom gipset? Får den spel då?
Vet ej.
 
Om man har OSB bakom gipset behöver man inte hitta någon regel....
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Om man har OSB bakom gipset behöver man inte hitta någon regel....
Om det inte är så att man måste undvika reglarna. :)
 
Haha nä iofs om man har OSB går det ju skruva allt möjligt. Om man nu inte vill använda en regel eller som ovan nämnt undvika dom då.. :)

EDIT: Kan ju vara så att man vill ta hål i väggen för ex tilluft eller något och därav vill hitta reglarna för att inte stöta på onödigt jobb med att borra nytt hål hehe.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.