Vad finns det för bra mässor för oss husbyggare.....?

Just nu är det NordBygg i Älvsjö....men det var inte öppen för frågvisa privatpersoner.
Trist för där finns ett antal bra företag representerade.
 
Om man låtsas ha firma är det inga problem att komma in på nordbygg. Jag var där förra året...  ;D
 
Calle Anka skrev:
Vad finns det för bra mässor för oss husbyggare.....?

Just nu är det NordBygg i Älvsjö....men det var inte öppen för frågvisa privatpersoner.
Trist för där finns ett antal bra företag representerade.
Passa dig för Nordbygg, sist jag var där så fanns det stora betongblock att bila sönder om man ville, skruvautomater att leka med, brädor att såga sönder med dyra sågar, dammsugare som man fick suga upp cementbruk med....osv osv

Man blir kvar hela dan och blir extremt prylköpsugen.....
 
Å nej....precis vad jag känner för.....hmm....men när är en vettig Villamässa då?
Var på en i Norrköping i höstas men som med alla mässor "på landet" så var det inget att ha....Hem & Villamässan är ju först i höst 2006....
 
Calle Anka skrev:
Å nej....precis vad jag känner för.....hmm....men när är en vettig Villamässa då?
Var på en i Norrköping i höstas men som med alla mässor "på landet" så var det inget att ha....Hem & Villamässan är ju först i höst 2006....
Villamässa var det ju här i Älvsjö i höstas. Helt värdelöst är väl en bra sammanfattning.... :) Jag blev inte köpsugen på nånting.
 
:cool: För övrigt är det MC-mässa i Gbg just nu. Man måste inte bara gå på villa-/husmässor för att man är husägare, eller? :-/ ;)
 
Immobil skrev:
:cool: För övrigt är det MC-mässa i Gbg just nu. Man måste inte bara gå på villa-/husmässor för att man är husägare, eller? :-/ ;)

MC-mässa - det måste vara ungefär som en Nordbyggmässa där man kan vara helt säker på att var enda maskin man tittar på kommer såga en i småbitar eller bila bort en arm ellt nått annat viktigt. Både köpsug och livsfarligt med andra ord.
 
Jag vill ha en bilmässa också.....för begagnade veteranare.....söker en röd (Rangoon eller Candy Apple) Ford Mustang -66 Cab, med 351 motor, GT-Clone, Rally Pac, elcab, servon mm......någon som vet något annat förutom Power meet?
 
Var på Nordbygg i två dagar och det var betydligt roligare än de mässor som riktar sig mot privatpersoner.

Det tråkiga är att den krockar med motsvarande mässa i Polen. Så här i efterhand så hade det kanske varit roligare att besöka den i Polen.

MVH
David
 
MathiasS skrev:
[quote author=Calle Anka link=1138224131/0#0 date=1138224131]Vad finns det för bra mässor för oss husbyggare.....?

Just nu är det NordBygg i Älvsjö....men det var inte öppen för frågvisa privatpersoner.
Trist för där finns ett antal bra företag representerade.
Passa dig för Nordbygg, sist jag var där så fanns det stora betongblock att bila sönder om man ville, skruvautomater att leka med, brädor att såga sönder med dyra sågar, dammsugare som man fick suga upp cementbruk med....osv osv

Man blir kvar hela dan och blir extremt prylköpsugen.....
[/quote]
...och Festool demade Dominon (man fick leka själv om man ville...) , och man fick leka med spikpistoler, Makitas nya LiIon-maskiner osv. Jag tog semester och var där i torsdags. Det var kul!
 
Trädgårdsmässan i vår - när huset är byggt står man ju där med 1500 kvm stenöken...
... och så måste man kolla in alla balla prylar man måste ha för att jobba i trädgården.
Skottkärra med batteridrift, golfbaneklippare, den där nya elektriska sekatören etc :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.