Hej!

Nu är jag trött på det här med märkande av nya elcentraler och vill effektivisera detta moment

Använder en brother cube på jobbet med blandade känslor. Tänker att någon borde ha kunnat hitta någon nedladdningsbar mall?

Ganska läss på att ständigt sitta och trycka in 5 mellanrum, 6 mellanrum och så ändras det när det blir tiotal och igen när det blir tjugotal...

Vet att det finns färdiga papper, men de har kostat omkring 70 kr st hittils och har egentligen varit något stort fan av de hellre. Grossen verkar dock ha korrigerat priset till närmare en tredjedel
 
Jakopp Jakopp skrev:
Hej!

Nu är jag trött på det här med märkande av nya elcentraler och vill effektivisera detta moment

Använder en brother cube på jobbet med blandade känslor. Tänker att någon borde ha kunnat hitta någon nedladdningsbar mall?

Ganska läss på att ständigt sitta och trycka in 5 mellanrum, 6 mellanrum och så ändras det när det blir tiotal och igen när det blir tjugotal...

Vet att det finns färdiga papper, men de har kostat omkring 70 kr st hittils och har egentligen varit något stort fan av de hellre. Grossen verkar dock ha korrigerat priset till närmare en tredjedel
Kanske någon lösning med mer dedikerad etikettprogramvara tillsammans med en kompatibel skrivare? Ex NiceLabel. Man får ju skapa en mall med vilka mått det handlar om, sen printar man utifrån listor vad det ska stå.

Men det beror ju förstås helt på vilka volymer du pratar om, lät som det var mycket dock?
 
Skapa en tabell istället så kan du skriva in exakta mått.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Skapa en tabell istället så kan du skriva in exakta mått.
Går detta att göra med p touch cube?
 
Har själv inte en cube men i P-touch programmet går det att skapa en tabell smidigt.
 
På en P-touch P700 kan man skriva ut från tex Excel.
Gör en tabell med x antal kolumner med rätt bredd och höjd, markera de antal rutor som ska skivas ut å skriv ut.
 
Jakopp Jakopp skrev:
Hej!

Nu är jag trött på det här med märkande av nya elcentraler och vill effektivisera detta moment

Använder en brother cube på jobbet med blandade känslor. Tänker att någon borde ha kunnat hitta någon nedladdningsbar mall?

Ganska läss på att ständigt sitta och trycka in 5 mellanrum, 6 mellanrum och så ändras det när det blir tiotal och igen när det blir tjugotal...

Vet att det finns färdiga papper, men de har kostat omkring 70 kr st hittils och har egentligen varit något stort fan av de hellre. Grossen verkar dock ha korrigerat priset till närmare en tredjedel
Jag kan rekommendera Brady M211. Där finns det färdiga mallar i programvaran. Du kan utöver nummer även skriva liten text.

Bästa märkmaskinen jag använt. Man använder en app via mobilen så man ser exakt hur märkningen kommer se ut.

https://www.brady.eu/label-printers/m211-printer-emea-pid-m211-eu-uk-us#specifications
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Intressant! ser att min P710BT ska ha stöd för att användas via dator och inte bara app. Sitter nu och försöker lista ut varför det inte fungerar trots rätt driver :D
 
Jakopp Jakopp skrev:
Intressant! ser att min P710BT ska ha stöd för att användas via dator och inte bara app. Sitter nu och försöker lista ut varför det inte fungerar trots rätt driver :D
Så här ser gränssnittet ut i Brady M211 om du är intresserad. Man bygger centralen visuellt först.
 
  • Mobilapp för elskåpskonfiguration med symboler för poler och inställningsalternativ som material och brytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Applikationsgränssnitt med ikoner för skapande av etiketter för anslutningsplint, brytarskåp, flagga och andra objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
MBL19 MBL19 skrev:
Så här ser gränssnittet ut i Brady M211 om du är intresserad. Man bygger centralen visuellt först.
Det där var riktigt nice! Men jag antar att man måste införskaffa deras kasetter också?
 
Jakopp Jakopp skrev:
Det där var riktigt nice! Men jag antar att man måste införskaffa deras kasetter också?
Jo. De har egna kassetter. Lite dyrare än DYMO och Brother har jag för mig.
 
  • En etikettrulle med svart text på vit bakgrund, märkt "Authentic", och en möjlig varumärkeslogotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.