ullberg
Jag tror att detta bara rör gamla inlägg och antar att det är något databasstrul, men jag har den senaste tiden märkt (men felet kan vara mycket äldre, kanske har jag bara inte noterat det tidigare) att det ibland dyker upp märkliga, och till synes orelaterade bilder i vissa trådar, ta denna till exempel:

http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42325-eternit-hur-farligt.html

men jag har sett ett antal andra exempel.

/U
 
Det är väl skoj med lite slumpade bilder? :)
 
Hupp, det måste ha att göra med bildfunktionen vi tagit fram. Tack för att du sa till.
 
Hemmakatten
Jag såg inga konstiga bilder i tråden ovan. Däremot har jag sett och det i min senaste tråd att när man lägger in en smiley, antingen denna :) eller denna :D så blir det en bild som är blåvit och det står GIF på den (kanske sportinfluerad och kanske Göteborgs IF).
 
ullberg
Kanske beroende på plattform? för mig safari @ OSX, fullt uppdaterat. Med denna uppsättning:

inlägg #9: uppbruten plankvägg där man ser vindskyddspappen under (skulle ev. kunna vara relaterat, men jag tror verkligen inte det)
#10 två ganska stora fläktar i ett plåtskåp
#11 baksidan på samma fläktar?
#12 en blöt betongplatta
#13 källare under renovering
osv osv.

Dina smiles syns precis som jag tänker mig att de borde se ut i min setup...
 
Hemmakatten skrev:
Jag såg inga konstiga bilder i tråden ovan. Däremot har jag sett och det i min senaste tråd att när man lägger in en smiley, antingen denna :) eller denna :D så blir det en bild som är blåvit och det står GIF på den (kanske sportinfluerad och kanske Göteborgs IF).
Sådär ser jag smileysen ibland i byggahusappen. Eller rättare sagt, jag har sett den där bilden du beskriver men aldrig fattat vad det är. :surprised:
 
ullberg skrev:
Kanske beroende på plattform? för mig safari @ OSX, fullt uppdaterat. Med denna uppsättning:

inlägg #9: uppbruten plankvägg där man ser vindskyddspappen under (skulle ev. kunna vara relaterat, men jag tror verkligen inte det)
#10 två ganska stora fläktar i ett plåtskåp
#11 baksidan på samma fläktar?
#12 en blöt betongplatta
#13 källare under renovering
osv osv.

Dina smiles syns precis som jag tänker mig att de borde se ut i min setup...
Det där är lite underligt. Bilderna ligger också bifogade i de inläggen så det är ingen som råkat peta in en länk utan det är verkligen så att någon har klickat på "bifogade bild"-knappen i de inläggen. Och de verkar verkligen helt slumpade. Olika användare har dessutom laddat upp bilder som verkar vara i samma serie. Och fler än hälvten av inläggen i tråden har slumpade bilder.
Och dom är dessutom bifogade under 2004, flertalet år innan forumet hade möjlighet att bifoga bilder..

Så något är fishy. Finns det något exempel på när det blivit så på en tråd som är nyare än 2004?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.