Snubblade över en annons på nätet, där man utger sig för att sälja en genial värmare som såväl värmer bättre, drar mindre energi och till råga på allt dessutom är mycket billigare och smidigare än andra värmesystem...

Tillåt mig att tvivla, men är inte detta bara för bra för att kunna vara sant?

https://smart-eco.co

Är det fler än jag som funderar över hur denna produkt, rent tekniskt, kan tänkas fungera?
 
Redigerat av moderator:
Det är rent skitsnack, ja.
 
Bara för att bedragarna inte ska få pengar av klickande på länken kommer här en skärmdump

Webbsida för rumsvärmare, reklam för värme utan hög kostnad, 50% rabatt erbjudande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Jag bidrog tyvärr till att göda dessa bedragare genom att kolla på deras patetiska reklamfilm.

Mycket riktigt är detta en bluffprodukt, låter något för bra för att vara sant är det oftast så.

Det är en liten värmefläkt med ett keramiskt element och en fläkt, drar exakt lika mycket som andra liknande värmefläktar dvs 1:1 utbyte av inmatad effekt som blir till värme. Troligen väldigt ljudlig och praktiskt ineffektiv men det är spekulationer baserat på hur den verkar vara designad.
 
B
Såg identisk produkt men annat varunamn, cop 8, utan utomhusdel... scam så det visslar om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.