Hej!

Har ett gammalt furugolv som jag slipat med en firma. De rensade springorna mellan plankorna och la in ny flex-fog (nåtning). Därefter slipning samt inoljning. Ytan är ca 30 kvm. Priset ink moms blev 10 000. Verkar hutlöst dyrt. Några kommentarer?

Mvh

Anders
 
Hade du inget avtal?

Jag försvarar inte priset, men vad jag vet så är Sikaflex inte direkt billigt eftersom det går åt massor till ett glest furugolv.

Begär specning av fakturan så får du bättre känsla för vad du pröjsat för.
 
fln213 skrev:
Hej!

Har ett gammalt furugolv som jag slipat med en firma. De rensade springorna mellan plankorna och la in ny flex-fog (nåtning). Därefter slipning samt inoljning. Ytan är ca 30 kvm. Priset ink moms blev 10 000. Verkar hutlöst dyrt. Några kommentarer?

Mvh

Anders
Jag har en kommentar. Hur i hela friden kan priset komma som en överaskning för dig? Det verkar som om golvslipningen är ett isolerat uppdrag till firman?

Har du beställt ett jobb utan att ta reda på vad det kostar? Då tycker jag du ska betala 10k och se glad ut. Därefter går du fram till svarta tavlan och skriver "jag lovar att aldrig mer beställa något utan ett skriftligt avtal och ett förhandlat pris" 100 ggr.

Jag kan inte tänka mig någon situation när ett golvrelaterat jobb inte kan göras till fastpris utan nackdel för varken hantverkaren eller köparen.
 
fln213 skrev:
Hej!

Har ett gammalt furugolv som jag slipat med en firma. De rensade springorna mellan plankorna och la in ny flex-fog (nåtning). Därefter slipning samt inoljning. Ytan är ca 30 kvm. Priset ink moms blev 10 000. Verkar hutlöst dyrt. Några kommentarer?

Mvh

Anders
Hej.

Jag tycker inte att det verkar som om du har blivit blåst. Vi fick ett pris på 125 kr / m2 för slipning och olja. Då har min sambo anlitat den firman innan och dessutom rekommenderat dem till ett antal så vi fick en ganska bra rabatt (ungefär likvärdig med att de bjöd på olja etc)
Om de hos er har rensat i springor och nåtat med sika så tycker jag att priset verkar OK. Håller dock med om att du bör ta och be om en offert i framtiden;)
 
Låter som ett bra pris. Jag har en f.d. kollega som gjorde detta i sitt gamla kök på 20m2. Bara Sikaflex:en gick på 6000:-. Till detta kom hyra av slipmaskin och arbete
 
Vad jag vet så ligger priset för slipning och lack på 200-350kr/kvm så jag tycker inte att det var så hutlöst, iallafall inte med flexfog med i det priset. Ingick allt material såsom sikaflex och olja m.m. eller var det bara för arbetet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.