Halloj! Har en grabb som gillar att lira fotboll, det har blivit som bromsmärken i parketten då han slänger sig och glider på golvet. Långa spår som försvinner temporärt när jag blötlägger därav borde de inte sitta djupt, syns i vissa vinklar och när dagsljuset tittar in. Någon som har bra tips på att få bukt med märkena?

Kan bifoga bilder om det behövs.

Tack!
 
Gärna bilder. Är det något som färgat av sig, repor i träet eller vad är det för spår?
 
Hep Hep skrev:
Gärna bilder. Är det något som färgat av sig, repor i träet eller vad är det för spår?

Inget som färgat av sig, är som matta spår i ett annars glansigt golv.

Hör kommer bilder
 
  • Matt slitage på glansigt trägolv med juldekorationer och julgran i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om inte Ronaldo haft metallnitar i kläderna eller något annat som repat golvet "på riktigt" skulle jag först testa med någon lackuppfräschare. Den här har jag använt för att få bort liknande skav från möbler och annat. https://www.kahrs.com/sv-SE/golv/tillbehor/underhall/kahrs-lackrefresher

Om inte den hjälper så finns det kraftigare åtgärder, men den jag länkat är ofarlig och brukar få de flesta golv att se mycket bättre ut.

Sedan är det kanske dags att köpa en fleeceoverall åt Rivaldo med mjuka tofflor.
 
Hep Hep skrev:
Om inte Ronaldo haft metallnitar i kläderna eller något annat som repat golvet "på riktigt" skulle jag först testa med någon lackuppfräschare. Den här har jag använt för att få bort liknande skav från möbler och annat. [länk]

Om inte den hjälper så finns det kraftigare åtgärder, men den jag länkat är ofarlig och brukar få de flesta golv att se mycket bättre ut.

Sedan är det kanske dags att köpa en fleeceoverall åt Rivaldo med mjuka tofflor.

Haha nej bara mjukisar och hårda knän :). Tack för tipset. Beställer hem en flaska och provar!
 
Intressant tråd! Har exakt samma fenomen. Någon insikt om refresher-produkten hjälpte?
 
Hur gick det för dig trådskaparen?
Har problem med liknande märken.
 
Taggar man @MjaNa så är det större chans till svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.