Hej!

Har precis byggt garage och är skitnöjd. Dock så upptäckte jag ett märke i en av ytterdörrarna. Vår snickare sa att man inte reklamerar dörren för ett litet märke så han skulle fixa det med färg. Senare upptäckte jag dock att det var fler märken i dörren (4 stycken). Han skulle dock komma och kolla detta! Har jag rätt att be om en helt ny dörr eftersom jag hittade fler märken?
 
  • Vit ytterdörrkant med flera små märken och repor, bakgrund av vertikala träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad ytterdörr med skademärke längst ner till vänster på kanten mot grusmark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte det är några problem att fixa skadorna, MEN det går inte att bara kladda på färg.
Jag hade slipat, grundmålat, spacklat och sedan målat 2 lager.
Det tror jag inte snickaren har tålamod till!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Tror inte det är några problem att fixa skadorna, MEN det går inte att bara kladda på färg.
Jag hade slipat, grundmålat, spacklat och sedan målat 2 lager.
Det tror jag inte snickaren har tålamod till!
Då borde man få ny dörr mao?
 
Vad är det för dörr?
Personligen skulle jag tycka det är ok att bättra med färg om det er en billig dörr men är det en bättre dörr skull jag inte godta det.
Ev. garantier kan även påverkas ned dessa skado...
En annan sak är ju hur din relation till snickaren är, ställer dom upp för dig så kanske du kan vara snäll tillbaka.
 
P-plats P-plats skrev:
Vad är det för dörr?
Personligen skulle jag tycka det är ok att bättra med färg om det er en billig dörr men är det en bättre dörr skull jag inte godta det.
Ev. garantier kan även påverkas ned dessa skado...
En annan sak är ju hur din relation till snickaren är, ställer dom upp för dig så kanske du kan vara snäll tillbaka.
Dörren är en Swedoor Bering https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MIyrHL_5eo2AIVgo4YCh2cYwCEEAQYASABEgI9yfD_BwE

Jag kan köpa att det är ett märke men fyra stycken? Hade ju inte tagit den dörren i butik om den haft dom märkena där
 
Swedoor-dörren är monterad i karmen när den levereras till kund, hela alltet är ganska bra skyddad med både frigolit och någon typ av papp (kommer inte ihåg exakt) samt hela rasket är inplastat, så du hade antagligen inte kunnat sett skadorna i butiken om dom mot förmodan har uppkommit mellan tillverkning och affären. (Vi har monterat fyra Swedoordörrar häromåret här hemma, två Bering & två Nile)

Skadorna har till största sannolikhet uppkommit vid montage av dörren.
 
Är ju iallafall en billig dörr. Låt snickarn laga först och kolla sedan hur det ser ut.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Swedoor-dörren är monterad i karmen när den levereras till kund, hela alltet är ganska bra skyddad med både frigolit och någon typ av papp (kommer inte ihåg exakt) samt hela rasket är inplastat, så du hade antagligen inte kunnat sett skadorna i butiken om dom mot förmodan har uppkommit mellan tillverkning och affären. (Vi har monterat fyra Swedoordörrar häromåret här hemma, två Bering & två Nile)

Skadorna har till största sannolikhet uppkommit vid montage av dörren.
Hmm ok! Jag vet ju att det kommer bli märken men de vill jag ju åstadkomma själv isåfall
 
Om någon annan har haft ansvar för att montera dörren hade jag iaf aldrig accepterat att den såg ut så där! Som "Demmpa" skrev så är ju i regel en dörr välpaketerad så skadorna bör ju rimligtvis uppkommit vid montage.
 
I inspectah44 skrev:
Om någon annan har haft ansvar för att montera dörren hade jag iaf aldrig accepterat att den såg ut så där! Som "Demmpa" skrev så är ju i regel en dörr välpaketerad så skadorna bör ju rimligtvis uppkommit vid montage.
Ok får se vad han säger när tittar på den. Känns lite konstigt att de först inte ville byta den om den har små märken. Men de märkena borde ju inte kunna uppstått i fabrik.
 
Nu har de varit här och kollat. De ska ta ut en målare när det blir torrare ut och se vad han säger om skadorna. Fortsättning följer...
 
En målare kan titta på det där även om det är nederbörd, det enda är målaren inte kan göra någon åtgärd förrän det är varmare och torrare, typ i april.
Eller så häktar dom av dörren och tar in den inomhus där det är minst +5° och låter dörren få ”rumstemperatur” innan den lagas/målas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.