Det närmar sig inköp av vitvaror till huset. Vilken rabatt kan jag räkna med om jag köper 6-7 "maskiner" samtidigt?
Är det de stora drakarna som gäller om jag vill spara pengar, eller kan en lokal handlare konkurrera?
 
Ta in offerter helt enkelt. Har fått runt 15% rabatt på nätbutiker och minst matchning till prisjakt på eldrakarna.
Din lokala butik kanske kan fixa kanonsaker på vissa saker... Beror helt på om man är märkeslåst. Media Markt fick jag sämst av.
 
Jag tror mera på "halvstora" lokala butiker.
Tror att de är mer fria att sätta priser än de stora kedjorna,
och de har säkert lägre omkostnader också.

Här nere Halland har jag köpt från Gränsbygden,
Kökscentrum (Elon) hade inte en chans pris- och servicemässigt.

Och i Göteborg var det en liten affär på Kontrabasgatan, Rabattfynd.
Som visst är en del i Elon-kedjan.

Så, ta in offerter på "paketet"!
 
Saken är den att Elgiganten har 22% på alla vitvaror den här helgen. Verkar inte troligt att jag skall få mer genom att be om offert...
 
  • Gilla
Harald Boye och 1 till
  • Laddar…
haavard skrev:
Det närmar sig inköp av vitvaror till huset. Vilken rabatt kan jag räkna med om jag köper 6-7 "maskiner" samtidigt?
Är det de stora drakarna som gäller om jag vill spara pengar, eller kan en lokal handlare konkurrera?
Lokala handlare kan tror jag absolut konkurrera. När vi gjorde ett större inköp av vitvaror för några år sedan var faktiskt Elektrolux Home i Falun billigast i slutänden på allt utom diskmaskinen. Där hade Tretti.se en kampanj och där fick vi beskedet att deras pris till privatkund på just den varan var billigare än vad de då kunde köpa in den för.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Jämför mot prisjakt.
Vill man ha dyra designvitvaror så kvittar väl egentligen priset... Men 22 procent låter betryggande!

Edit. Alltid enklare med butik i näravstånd än på nätet.
 
H
Be om offerter, sedan ringer du på de 2-3 som har bäst pris och frågar om de kan göra något mer, var ärlig och berätta att du fått ett bättre pris. Kolla om installationen ingår, bortforsling av de gamla. Men glöm inte att väga in servicen i ditt beslut.
 
B
mr_bygg skrev:
Lokala handlare kan tror jag absolut konkurrera. När vi gjorde ett större inköp av vitvaror för några år sedan var faktiskt Elektrolux Home i Falun billigast i slutänden på allt utom diskmaskinen. Där hade Tretti.se en kampanj och där fick vi beskedet att deras pris till privatkund på just den varan var billigare än vad de då kunde köpa in den för.
Hehe, han som har den butiken känner jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.