Hej!

Nu tycker jag att det är dags för oss Mälardalingar (och alla andra som vill såklart ) att träffas över en öl eller två och diskutera verktyg, finsnickeri eller vad som helst! Därför inbjuder jag er alla till min hemstad Västerås fredagen den 16e oktober. Om du funderar på att köpa din första Best Tool eller är inne på din 10e Fest Tool spelar ingen roll - alla är varmt välkomna. Plats blir en trevlig pub -Lämna förslag här i tråden. Jag föreslår Bishops tills vidare.

Skriv upp er här i tråden om ni kommer!

mvh//Mattias

Som ni ser så har jag lånat texten av Daniel_N
 
Synd att jag flyttade från Köping för snart femton år sen. Annars hade jag kommit!
 
Jag har för mig att Mikael_L och Manberg håller till här i krokarna.
 
Det kommer aldrig att bli något av, eftersom ni halvnorrlänningar inte kan komma överens om stad eller pub/restaurang!

;)
 
OK, skåningarna har svårt att komma överens, men soffliggarna i mälardalen är inte ens intresserade av öldrickning och socialt umgänge. Överväger att komma ned till er i stället, men å andra sidan skulle kostnaderna bli så höga att det skulle räcka till en cirkelsåg...
 
Tåg tur å retur, övernattning hos lämplig byggahusare, vafan, är det en Best tool du ska köpa? o.O
 
Vaffan mattiasp, kommer du ner så kan jag sponsra med en hundring och sängplats.
Är du riktigt snäll så kanske jag bjuder på en av mina berömda guideade turer i det som borde ha varit sveriges huvudstad ;)
 
Ja kom du mattiasp, jag har nog en 150-200 kvadrat gästytor du kan få bo in dig på ;)
 
1432 spänn för tåget och en halv semesterdag för att sitta på tåget. Jag skall fundera på saken, men det känns som om jag måste ha tiden till en del saker hemmavid.
 
mattiasp skrev:
OK, skåningarna har svårt att komma överens, men soffliggarna i mälardalen är inte ens intresserade av öldrickning och socialt umgänge. Överväger att komma ned till er i stället, men å andra sidan skulle kostnaderna bli så höga att det skulle räcka till en cirkelsåg...
Eller så får du ge dem lite tid - din tråd har knappt varit ute i ett dygn. Alla kan inte sitta här och tramsa dygnet runt. Inte för att jag vet något om det, men jag har hört att det är så i alla fall ;)

EDIT: Men kommer du ner är du naturligtvis varmt välkommen! Eller så tar vi en helg i Skåne till våren!
 
Redigerat:
Mikael_L
mattiasp skrev:
Som ni ser så har jag lånat texten av Daniel_N
Det var ju dumt, då verkar det inte som att du satsar helhjärtat på det. :p


Nä, ärligt talat, det verkar ju kul.
Men hemresan då?

Ähhh, va fa* jag kör i fyllan små by(fåne)vägar upp till Viksbergsgård och slaggar i Cheesus halvfärdiga hus. (Jag ska leta efter en bräda med kvist i, jag lovar :D)

Eller ännu bättre, Cheesus vill säkert också vara med.
Då får tanten hans jobba sent den kvällen och köra oss bägge till Viksbergs gård sen. ;) :)
 
mattiasp skrev:
1432 spänn för tåget och en halv semesterdag för att sitta på tåget. Jag skall fundera på saken, men det känns som om jag måste ha tiden till en del saker hemmavid.
Ja jevvlar, ok, det var långt mycket dyrare än jag faktiskt trodde att tåget skulle kosta, trodde verkligen inte att det skulle dra iväg >1000 spänn. Då förstår dilemmat liter mer :mad:
 
Bump.

Anmälningarna strömmar in.........not!
-Det är ju bara jag och Micke och skåningarna som skriver i den här tråden.

Är ni snåla eller lata? Jag bjuder på en runda till de 10 första som anmäler sig. Endast av mig kända verktygsnördar får ta del av erbjudandet.
/Mattias
 
Äh...nu börjar det snart bli billigare för dig att ta tåget ner mattias! ;)
 
Tyvärr, hela den helgen kan jag inte, ska fira 40-åring samt på inflyttningsfest, kul initiativ dock, även om någon mer kreativ aktivitet skulle kunna önskas för att bryta isen samt för skojs skull?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.