F
Sätt pontoner på den icke godkända delen och kalla den för en flotte so just nu är förankrad vid bryggan
 
Det är lätt att snubbla dit på sådana saker, man måste ha koll själv på en massa saker även om mäklare är inblandad.

För några år sedan uppmärksammades Fastighetsmäklarförbundet på att det ibland säljs fastigheter med dammar och små kraftverk som saknar tillstånd vilket kan kosta rejät i efterhand. 25 procent av alla kraftverk saknar tillstånd för sin verksamhet...

http://fmf.se/dolda-kostnader-vid-forsaljning-av-fastigheter-med-smaskaliga-vattenkraftverk/
 
Vad är det för land vi byggt när vi fokuserar på en liten brygga, samtidigt som den ena låda efter den andra får byggas intill k-märkta byggnader i städerna? ??
 
”Många bryggor små”...

En brygga gör inte så mycket i det stora hela men den stora mängd bryggor vi har i Sverige påverkar livet i vattnet negativt. Ålgräset som är illa ute har minskat 7 % i Bohuslän enbart på grund av bryggor. Särskilt flytbryggor påverkar mycket. Ålgräset försvinner åtta meter runt om en flytbrygga. Och tillstånd ges trots att man skall ta hänsyn till vattenmiljön.

Sååå. Varje liten brygga skall ta mig tusan bevakas som en hök vad gäller myndigheterna. Ja. Tycker lilla jag alltså.
 
  • Gilla
Modig och 3 till
  • Laddar…
Unhet
Fario Fario skrev:
”Många bryggor små”...

En brygga gör inte så mycket i det stora hela men den stora mängd bryggor vi har i Sverige påverkar livet i vattnet negativt. Ålgräset som är illa ute har minskat 7 % i Bohuslän enbart på grund av bryggor. Särskilt flytbryggor påverkar mycket. Ålgräset försvinner åtta meter runt om en flytbrygga. Och tillstånd ges trots att man skall ta hänsyn till vattenmiljön.

Sååå. Varje liten brygga skall ta mig tusan bevakas som en hök vad gäller myndigheterna. Ja. Tycker lilla jag alltså.
Dumheter. Inte påverkas sjöboten nämnvärt ifall bryggan är 2 eller 3m lång.
Flytbryggor är kanske ett problem, men vad är anledningen till att det finns så många såna...? Att det är så svårt att få tillstånd för en mindre fast brygga.
Sålänge som en brygga inte ligger på tomtmark kan den användas för bad och tillfälliga angöringar. I utlandet är det inte mängden bryggor som är problemet utan snarare att nästan all strand är otillgänglig för allmänheten. I Sverige finns det massor av mil med strand som ingen vill kunna gå på annat än kanske en tomtägare eller brygginnehavare.
Och så finns den svenska avundsjukan. ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.