Jag har hittat ett hus på Bärnstensvägen 10 i Höllviken. Det har legat ute i 12 dagar. Vi har länge drömt om att bo i det området i Höllviken.

Ringer mäklaren "Malmöhus mäklarna" nu på morgonen och säger att jag vill komma på visning.

Får till svar att "vi håller på med budgivning på det huset så vi visar inte det huset mer".

Okej säger jag snopet. Jag har så många gånger hört kompisar som kollat på hus i Malmöregionen och fått liknande svar. Detta skulle a-l-d-r-i-g hända i Sthlm.

Utropspriset är 3.350 000 och det var nu uppe i 3.525 000. Tänk om jag är villig att betala 4 miljoner??

Skulle jag som säljare få reda på att mäklaren "inte visar något hus igen" pga att man är inne i en budgivning så skulle jag bli galen.
 
Förjäkligt rent utsagt !
Du borde ringa mäklaren och be honom/henne ringa och fråga vad säljaren tycker om att bjuda in (eventuellt) ytterliggare en budgivare.

Jag som säljare skulle definitivt bjuda in nya spekulanter i budgivning.
 
Mikael_L
Men meddela säljaren då ... :D
 
Ja det är för jäkligt att inte alla gör som de gör i Stockholm...
 
Totte_S
En av de få skyldigheter som en mäklare har är väl att förmedla bud mellan spekulanter och säljare om jag inte är helt ute och cyklar, så ni kanske ska lägga ett bud, och om ni vinner så lär ni nog få titta på huset innan i skriver kontrakt.
Vi hade problem att få till en extra visning där både jag och sambon kunde kollam mäklaren var sååå upptagen. Men när vi på stående fot meddelade att vi köper huset för ett visst pris så fick vi omgående en visning.
 
Göran.W
Hej skriv ett snabbt brev till säljaren och fråga om dom kan visa huset eftersom mäklaren vägrar.
Går säljare med på det har ni ett mycket bra läge gentemott säljaren om ni får bra kontakt.
En säljare säljer i dom flesta fall lite billigare till någon dom har förtroende för än den som bjuder mest för att slippa problem längre fram.

Göran
 
ordna 4mlj lån på banken , ring mäklaren att du är klar att bjuda om du får se huset så blir det kanske ett annat svar.
gaia
 
Om mäklaren har riggat tre kusiner som spekulanter är det ju inte kul om det kommer in någon annan och budar ...
 
De kan ju faktiskt vara så att säljaren inte vill vänta in fler visningar. Så har det varit i ett våra fall. Mäklaren sa att säljaren var så trött på att ha visningar på huset och bara ville komma till ett avslut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.