Ännu ett fall som kostar skattebetalarna multum , ganska onödigt om jag får tycka till :(
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
I
Mycket märkligt, så om jag flyttar ut lite möbler från mitt hus så vem som helst tillträde dit.
Måste finnas mer bakomliggande orsaker till domen.
Men det domen grundar sig på tycker jag låter vansinnigt.
 
Jag kan köpa att det inte blir hemfridsbrott, pga rådande omständigheter, men egenmäktigt förfarande borde väl ändå vara applicerbart. Gissar att hovrätten i så fall bara prövade den tidigare domen gällande hemfridbrott och tar sig i så fall inte an alternativa rubriceringar.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
O
Jonatan79 skrev:
Ännu ett fall som kostar skattebetalarna multum , ganska onödigt om jag får tycka till :(
De flesta fall i rätten är väl onödiga? Finns det något som är nödvändigt?
 
Hur menar du? Våldsbrott, mord, andra grova brott mfl
 
I
Har säljarna möjligen försökt få lite gratisjobb? Låta mäklaren göra jobbet inkl foto och annons, och sen sälja själv. Det verkar i alla fall konstigt.
 
ion skrev:
Har säljarna möjligen försökt få lite gratisjobb? Låta mäklaren göra jobbet inkl foto och annons, och sen sälja själv. Det verkar i alla fall konstigt.
Om du råkat anlitat en av landets mest anmälda mäklare och sedan upptäcker det, skulle du fortsätta med henne ?

Kanske det säljarna upptäckte och då ville byta mäklare?
 
I
fusion skrev:
Om du råkat anlitat en av landets mest anmälda mäklare och sedan upptäcker det, skulle du fortsätta med henne ?

Kanske det säljarna upptäckte och då ville byta mäklare?
Jag skulle akta mig för att anlita henne från början. Sen kan man fråga sig, om hon tillhör den kategorin, hur hon kunde få rätt i domstol.
Nej jag tror det finns mycket mer fakta än vad som går att läsa i artikeln.

Klickade på länken i artikeln, se de skriver att hon är en av de mest varnade. Ok.

Men de skriver också " I april 2015 fick hon sin registrering återkallad av Fastighetsmäklarinspektionen, ett beslut som sedan stått sig i domstol"
Vad jag förstår fick hon inte agera mäklare alls då? Märkligt att man väljer en icke auktoriserad mäklare. Det blir allt skummare.
Sen kan jag tycka det är fel att offentliggöra mäklarens namn, hon är nog rätt körd som mäklare vid det här laget. Beror förstås lite på vad hon gjort.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.