Med inredningsdetaljer av marmor eller ett helt badrum i marmor skapar du ett vackert och exklusivt badrum. Marmor finns i flera olika nyanser från vitt och beige till grått och svart. Små detaljer som tvålpump, ask, tandborstmugg och knoppar i marmor kan bidra till känslan om du inte har möjlighet att kakla om hela badrummet.


Du kan läsa blogginlägget här: Lyxigt med marmor i badrummet
 
Jag gillar nummer tre. Jag skulle själv vilja göra ett badrum med marmor på väggar samt duschgolv likt detta och träimitationsklinker som liknar svart ek. Extra snyggt blir det såklart av att de har satt en hel skiva i duschen.
 
Snyggt, man kanske skulle köra marmor istället för betong (Så slipper man ett moment :D)
 
Marmor = kalk får man vara försiktig med avkalkande rengöringsmedel.
Det uppstår likaså lätt fläckar från diverse färgstarka vätskor.
Marmorn (och kalksten) behöver en behandling som bildar ett skydd.
Även med behandlingen blir det med tiden lite patina.
 
Allt går ju att genomföra med smak, men dessvärre tycker jag ofta stora ytor med marmor ger en opersonlig känsla av dyrt hotellrum. Men det är väl en stil det också iofs.
 
Madelene S
Själv tänker jag lyxa till badrummet med en snygg ask i marmor. Det blir lättast så :)
 
Det fanns en tid när marmor var "the shit" i alla badrum, men det var väl någon gång på 70-talet? Jag tycker själv att det ser lite "skabbigt" ut med iaf den vita marmorn, lite som att "vi tar det så behöver vi inte fundera mer på det sen" ungefär. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.