Hej
Nästan lite pinsamt trodde mig i alla fall ha någon färg på bältet i Google sökning, men det verkar inte så för jag hittar inget.

Jag håller på och piffar till en krypgrund, det blir ca 120cm i höjd, 120cm bred men ca 10 meter lång. Jag hade tänkt mig två lysrörarmaturer i serie. För att spara på höjden hade jag tänkt sätta dem i vinkeln mellan vägg och tak.
Jag var säker på att biltema haft någon sådan armatur som liksom har ett trekantig utförande. Tror tom de var utan inbyggt eluttag vilket skulle passa bäst.
Men nu hittar jag inget som liknar dessa.
Känner någon igen beskrivning? Tycker inte jag drömt detta.

Det verkar finnas för takmontage, men som kan sättas i vinkel med hjälp av något vinkelfäste, men jag är säker på att det funnits där man kan montera dem där de smiter in ordentligt mellan vägg och tak.
Stort tack på förhand för eventuella tips.
Mvh
Fredrik
 
Finns vinkelfäste för armaturer att köpa, dock dyra, bättre att såga en regel i 45graders vinkel och skruva upp dom där skruvarna på armaturen sitter, speciellt i en krypgrund där ingen ser det (y)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Finns vinkelfäste för armaturer att köpa, dock dyra, bättre att såga en regel i 45graders vinkel och skruva upp dom där skruvarna på armaturen sitter, speciellt i en krypgrund där ingen ser det (y)
Hej
Tackar för svaret, ja dessa fästen har jag oxå sett, men helst vill jag ha armaturer som smiter ända in i vinkeln.
Kan det vara så att jag drömt att dessa funnits?
Mvh
Fredrik
 
Hojte Hojte skrev:
"Bänkarmatur LED | Clas Ohlson" [länk]
Typ nåt sånt kanske? Kan monteras både plant och i vinkel (skruvas upp i taket)
Tackar för tipset, den där är inte riktigt den jag är på jakt efter, men kanske fiffigt med inbyggt eluttag ändå!
Dessa verkar även ha en strömbrytare internt.
Jag hade tänkt mig ett lysrör på kanske dryga metern långt ca 2 meter in i utrymmet, i andra änden av utrymmet, tänker jag mig ett till som båda kan tändas från luckan då man åbäkar sig in.
Verkar svårt att hitta.
Mvh
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.