Personligen så tycker jag nog de du tittat på är rätt klumpiga att ha under ett köksskåp eftersom de bygger så mycket 13 cm :surprised: , kolla hos Ikea.. där finns tunna både med lysrör eller spotlights.. Kan ju även vara bra att ha kontaktuttag i armaturen också.


 
Hittade inte mycket på Ikea, ingenting med kontaktuttag eller nåt. Hittade bara enkla lysrör och halogenlampor. Halogenlampor verkar ju bättre men kontaktuttag vore ju en klar fördel ja.
 
ThomasLindgren skrev:
Hittade inte mycket på Ikea, ingenting med kontaktuttag eller nåt. Hittade bara enkla lysrör och halogenlampor. Halogenlampor verkar ju bättre men kontaktuttag vore ju en klar fördel ja.

Ikeas serie Nitton är bänkbelysning med två eller tre halogen lampor.I samma serie finns även eluttag :).
 
Håller med KJE, det är bänkarmaturer du söker inte kapslade.
 
Angående mitt senaste inlägg; armaturerna på Jula finns bara i 60 cm och jag kommer ha ett skåp på 40 cm som jag vill ha en armatur under. Finns det några större problem med att göra om en 3-spot-armatur till 2-spot? Alltså kapa ner den från 60cm till 40 cm?
 
ThomasLindgren skrev:
Angående mitt senaste inlägg; armaturerna på Jula finns bara i 60 cm och jag kommer ha ett skåp på 40 cm som jag vill ha en armatur under. Finns det några större problem med att göra om en 3-spot-armatur till 2-spot? Alltså kapa ner den från 60cm till 40 cm?
Har du inget skåp bredvid? Isåfall kan väl den löpa över flera skåp?
Personligen tycker jag det verkar vara mycket jobb för att spara några hundringar på lampor? Kapa armaturer :surprised: , tror inte tillverkaren (klassning osv) tillåter att du kapar hejvilt heller.. Men funkar gör det säkert.. :-X
 
gds4me skrev:
Har du inget skåp bredvid? Isåfall kan väl den löpa över flera skåp?
Personligen tycker jag det verkar vara mycket jobb för att spara några hundringar på lampor? Kapa armaturer  :surprised: , tror inte tillverkaren (klassning osv) tillåter att du kapar hejvilt heller.. Men funkar gör det säkert..  :-X
Har ett ensamt 40-skåp på ett ställe, det var just det jag tänkte på, annars skulle det funka att bara köra på förbi flera skåp.
Fast nu är jag osäker på om det ska bli spotar eller lysrör, vet inte riktigt fördelarna med endera.
 
IKEA har serien Lysvik med halogen eller rör (hoppas jag) Jag hittar den inte i katalogen på nätet, den finns med på bild bara :-/ under Belysning/Multibelysning/Skåpbelysning/Serie. De finns med i Kökskatalogen för 2005 på sid 37.
Jag har två med lysör och de fungerar väldigt bra ;) De går att koppla ihop och jag vet att det fanns kopplingsstycken med uttag också.
 
Är lite osäker på detta nu. Var inne på lysrör först, sen spottar, men nu vet jag inte. Vad är fördelar/nackdelar med de bägge?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.