Hej,

Är på jakt efter någon variant av lysknapp som även har ett eluttag i samma dosa. Det sitter just nu endast en lysknapp och är bara 1 hål för infällnad.

Finns det någon lysknapp med eluttag till detta ändamålet eller måste man ha 2st intilliggande hål?
 
Dubbeldosa eller två kopplade enkeldosor är nog det enda som funkar om du vill ha det infällt. Alternativet är att smälla på en sk förhöjningsram men det brukar inte bli speciellt snyggt då det bygger ut en hel del, typ 20mm eller så.
 
du kan sätta en senildosa (ROT-dosa) under, sen bara gå med en kabelbit mellan dosorna
 
Det har funnits förr lite konstiga varianter.. (jag har aldrig sett någon i butik/hos grossist, bara hemma hos folk). Jag har sett infällt 2vägs eluttag med en strömbrytare på. Har även sett ett infällt 1vägs uttag med strömbrytare. Vad jag sett nyligt i ett reklamblad är en 1vägs infällt eluttag med inbyggt timer.. hör väl kanske inte hit dock :)
 
Utomlands, England?, har jag sett vägguttag med brytare men då bryter man strömmen till uttaget, inte till en separat lampa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.