Såga sönder bänkskivan? Om nu den också ska bytas.
 
Om man gissar att den sitter med silikon mot bänken. Prova att skära loss den med en brytbladskniv.
 
Jag satte dit den själv. Kan inte minnas att det fanns någon silikon/dubbelhäftande tejp på, och jag hade inte på någon själv (stort X i installationsanvisningen), men den sitter som sagt rejält fast... Finns det något klicksystem på sådana här som låser fast hällen?

Såga sönder bänkskivan är plan B...
 
Har du en ugn under hällen som du kan ta bort ?
Om du kommer åt underifrån så kanske du kan lyfta / trycka upp hällen med en handflata eller 2 och någon står och tar emot ovanför.
 
Ja, ugnen är bortplockad, trycker underifrån. Den sitter _fast_.
Men om det inte brukar vara så så antar jag att det inte finns en standardlösning på att lossa dem i alla fall...
 
Den är inte fastskruvad på något sätt underifrån då ??
Har bytt häll 2ggr hos mig själv och har bara lyft upp med handflata , då den har legat löst uppifrån ( har dock ej siemens häll).
Lycka till..:)
 
A
Det är troligen plåthullingar och tätningen som tillsammans håller i är sedam själva hålet lite för litet....
Det är bara att ta i eller ta skivan
 
Lyckades få bort den nu. Det satt snäppfästen som höll i/drog tillbaka hällen + matlagningsklägg som klistrade fast den mot skivan. Det tog rätt mycket våld att få loss den från snäppfästena. (De i sin tur var fastskruvade i skivan.)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.