Undrar om det finns någon förutom oss som bygger eller har byggt Eksjöhus lyckan utan ryggåstak? Vore intressant att se någon bild inne i vardagsrummet. Det finns flera bloggar om lyckan och en del andra sidor med bilder, men SAMTLIGA har ryggåstak. Skulle gärna vilja se en bild på vardagsrummet utan ryggåstaket taget från husets bakre del mot entren tex.
/Peter
 
hej

vi ska bygga lyckan oxå i kalmar utan ryygåstak men vi har inte kommit så långt än var ska ni bygga
 
Här har du lyckan utan ryggås
 
  • IMG_4261.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här e några bilder till
 
  • IMG_4268.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4267.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bilderna Bumpaberra, precis vad jag ville se.
Av någon anledning valde vi att titta på ett lyckan med ryggåstak, sen kom vi fram till att vi inte ville ha det. Har faktiskt inte sett huset i det utförande vi beställt. Som tur är ser det ut precis som jag föreställt mig med det låga (vanliga) taket.
tack!
 
Någon som har en länk till någon blogg med ryggåstak?
 
Pepparkaka skrev:
Någon som har en länk till någon blogg med ryggåstak?
Förmodligen har du redan sett dessa bilder från Eksjöhus hemsida.
Om inte: Interiör Lyckan med ryggåstak

//Impossible
 
Gå in på http://www.perlan.org under "kategorier" där hittar du en hel del fina bilder på Lyckan funkis och andra fina Eksjöhus.
 
Känner till Perlan och har varit inne där en hel del. Mycket bilder och fina dessutom. Problemet var dock att de allihopa har ryggåstak i lyckanhusen. Därav min inledande fråga. För er som inte varit inne hos Perlan rekommenderas ett besök för inspiration.
 
Snailman
Varför vill man inte ha ryggåstak? (nyfiken, har inte ryggåstak idag nämligen, men i byggplanerna ingår det ett)
 
Det är väl en smaksam med ryggåstak. Håller med om att det kan vara snyggt. Just i lyckan tycker jag inte om ryggåstaket i köket. Har också fått för mig att det blir mer lyhört i huset med ryggåstak. Har hört att flera som har ryggåstak i lyckan tycker huset är lyhört . En annan som inte har ryggåstak upplever inte huset som lyhört.
Vissa hus är fina med ryggåstak, men jag är inte helt förtjust i det i fallet lyckan.
Sedan valde vi att satsa på andra saker, som tex vinkeln. Det blir ju även en kostnadsfråga.
 
Acerman skrev:
Känner till Perlan och har varit inne där en hel del. Mycket bilder och fina dessutom. Problemet var dock att de allihopa har ryggåstak i lyckanhusen. Därav min inledande fråga. För er som inte varit inne hos Perlan rekommenderas ett besök för inspiration.
Tack o bock! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.