Vi är ett par som funderar på att bygga ett Eksjöhus, modell Lyckan med vinkel eller Attityd. Är det någon som har fått pris på det nyligen?
Vad kostar dubbelgaragen hos Eksjöhus?

Vi vill helst ha nyckelfärdigt, men jag kan tänka mig att hantlanga under byggperioden. Någon som gjort det och vet vad det innebär, i arbetsinsats?
 
Lyckan Vinkel med puts 2300 000
Dubbelgarage ca 200 000 på platta.

Har inte hört talas om att man kan hantlanga men det bör ju kunna göras upp med firman som bygger huset.
 
Vi fick pris på "vanliga" Lyckan någonstans mellan 1,8 och 1,9 milj. Vi valde dock att ta delad entreprenad och göra en hel del arbete själva för att få ner kostnaderna.
 
Priserna som ni skriver om - är det endast för själva huset och arbetet eller har ni räknat med anslutningar, markarbeten?
 
Morgan Nielsen skrev:
Priserna som ni skriver om - är det endast för själva huset och arbetet eller har ni räknat med anslutningar, markarbeten?
Priserna som jag angav är deras listpris.
Det gäller ett nyckelfärdigtt hus med puts inkl platta. (ta bort puts = -100')
Det är möjligt att det går att pruta eller få med tillval i detta.

Allt övrigt som tomt, anslutningsavgifter, markarbeten utöver plattan, bygglov, räntor mm tillkommer.
 
Morgan Nielsen skrev:
Priserna som ni skriver om - är det endast för själva huset och arbetet eller har ni räknat med anslutningar, markarbeten?
Vårt pris var inklusive grund men utan tomt. Vi får se hur det blir med det verkliga priset, vår Lycka kommer nu på måndag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.