Hade en Nibe elpanna när jag flyttade in i mitt hus oktober 2018. Har bara haft min nya bergvärmepump sedan 5 Juli 2019. Jag har strävat att få ner elförbrukningen med minst hälften. Men har lyckats med över 60-75%. Har haft en mild vinter som räddat mig lite också. Men tänkte förmodligen skaffa solceller på taket när bergvärmelånet utgår om 5 år ca. Men kan jag göra några andra satsningar som sänker min elförbrukning? Jag har nya vitvaror. Måste fixa krypgrund och taket. Har element som kör varmvatten ifrån bergvärmen. Har 2 våningar. Garaget har även element men har en inomhusgivare för bergvärme i vardagsrummet. Så ibland blir garaget väldigt varmt.
3D-ritning av ett hus med tydlig indelning av rummen, inklusive ett garage kopplat till byggnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en energifaktura med detaljerad information om elförbrukning och kostnader för en fastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en elräkningsfaktura som visar förbrukning och kostnader för energi och hushållsavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbildning av en energiförbrukningsstatistik som visar 61% minskning i elförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Grattis (y)
 
Har du ingen termostat på elementet i garaget du kan sänka, om inte sätt ditt en sån.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
eller stryp flödet lite i garaget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.