Som rubriken beskriver....

Har just monterat 2 LVI Milo, direkt ur kartongen, stått i uppvärmt utrymme allt frid och fröjd... tills efter ett par dagar då vi upptäcker sprickor på diagonalen på båda enheterna.

Jag har haft dem ståendes ett par år då det var min nu bortgångne far som inhandlade dem och givetvis hittar jag inga kvitton:(

Ideér var felet kan ligga?

Bifogar ett par bilder, ett på märketiketten, kan någon tyda ut tillverkningsdatum, då LVI lämnar 10 års garanti hoppas jag kunna lösa problemet genom detta, hoppas kan man ju alltid.. Märkningen säger - 7200201 prog.v 1.04 prod.v 710 serial 080s0201710080
// Jone lvi 1.jpg lvi 2.jpg lvi 4.jpg
 
Redigerat:
Surt.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att kontakta Tillverkaren alt försöka få fram om det funnits liknande bekymmer med serien eller liknande serier. Är företaget seriöst så hjälper de dig troligen då du kan stärka produktdatum (rimligtvis bara genom siffrorna du skrev (De kan ju även i deras system härleda vilken fabrik och maskin/person som har tillverkat de)) och om de har 10 års garanti så borde de vara raka i ryggen och Byta ut de mot ett par likadana eller ett par motsvarande idag.
 
- jo man tycker ju att det vore det naturliga, men vid första kontakten blev jag ifrågasatt om vi inte hade "råkat" stöta emot på något sätt... Har mailat samtliga uppgifter till fabriken, så nu väntar vi med spänning på vad svaret blir. Med tanke på prisbilden, runt 4000 st.... hoppas man ju på lite goodwill oavsett, då något måste varit fel i produktionsledet.
 
Jag har goda erfarenheter av reklamationer hos LVI. De skickade nya termostater till mina 4år gamla oljefyllda radiatorer när de slutade fungera trots att garantitiden gått ut. Hoppas det löser sig lika bra för er!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.