Hej. Är det någon som testat med mer lutning(20grader)än vad som står i manualen? 24grader hade varit fint...
 
Vilken klippare gäller det?
 
Mathias Carlzon skrev:
Hej. Är det någon som testat med mer lutning(20grader)än vad som står i manualen? 24grader hade varit fint...
Det är en Worx 796e
 
Mathias Carlzon skrev:
Hej. Är det någon som testat med mer lutning(20grader)än vad som står i manualen? 24grader hade varit fint...
Jag antar att du menar procent och inte grader? Har inte sett någon Worx som klarar 20 grader.
De flesta fabrikat verkar klara lite mer än vad som är specat, om det är jämnt och fint och bra grepp (dvs. inte blött, lös jord etc).

EDIT: jag får rätta mig själv, 35% är nästan exakt 20 grader så det stämmer som du säger. 35% är vad den är specad till. Men 24 grader motsvarar över 40% så det kanske blir lite knepigt.
 
Redigerat:
peternicklas
Mathias Carlzon skrev:
Hej. Är det någon som testat med mer lutning(20grader)än vad som står i manualen? 24grader hade varit fint...
Mjukvaran är lite uppdaterad för att klara lutningar. Skulle du få problem så lägg vikter i hjulen. Greppet är nog det som kan orsaka problem. I övrigt är motorerna så starka att de klarar mer än 20%.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.