Hej alla kloka människor!!

Ska hårdgjöra, dvs lägga kross (0-40 ca 30 cm tjockt), på uppfarten samt en gång mellan hus och carport/förråd enligt bilden nedan(gröna området).

uppfart.jpg

Min fråga är hur uppfarten ska luta, då speciellt mellan hus och carport.

Tack på förhand
 
Har du en helt plan tomt eller har du någon annan lutning att ta hänsyn till. Kan du luta av mot din egen gräsmatta eller en gatubrun så är ju det bra
 
Hej,

Tomten lutar ut från huset mot tomtgränsen i alla riktningar. Huset och carporten ligger på samma höjd.

Att själva utfarten ska luta ut mot gatan tror jag mig förstå men hur gör man mellan huset och förrådet. man vill ju inte att vatten rinner varken in mot huset eller mot förrådet.
 
Har ett liknane problem (fast i en etapp nästa år). Jag funderar på att lägga en brunn som tar hand om vattnet mellan hus och carport/förråd.

Mitt fall är iofs svårare för jag har lutning från gatan och in, men kan leda en del vatten ut mot gräsmattan längre in på tomten.
 
Ja men då blir det lätt. Gör som en ränna mellan huset och carporten. Högst på kanterna och något lägre i mitten. Sen får du se till att botten på rännan lutar mot trädgården bakom förrådet och/eller gatan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.