Fått pris på ett nyckelfärdigt hus på telefon med några tillägg för ett tag sedan.

Återkommer förra veckan för att komplettera med några småsaker och får då tala med en annan säljare då "min" var sjuk.

Tänker då att jag ska höra vad han vill ge mig för pris på samma nyckelfärdiga hus med samma tillägg utan att säga att jag fått pris tidigare.

Döm om min förvåning när det plötsligt är drygt 3% dyrare inkl.den prishöjning som skett.

När det då gäller en summa på 2,1-2,2 milj.så blir det ju en slant som jag inte har någon anledning att göda en säljares plånbok med.

Då jag påpekar detta så säger han bara att hans kalkyl är rätt och jag missuppfattat hans kollegas pris.

Då detta är en större aktör på marknaden så undrar jag hur vanligt detta egentligen är att man får olika priser beroende vilken säljare man pratar med?? >:(

Vill då också påpeka att jag aldrig i mitt liv vill ha med detta företag och deras agenter att göra mer.
 
index som spökar??
:)
 
Döm om min förvåning när det plötsligt är drygt 3% dyrare inkl.den prishöjning som skett.

Tror det var med..... 8)
 
Alla säljare har pengar att röra sig med.
När man ej går efter fast prislista på allting kommer man få olika priser från olika säljare!

Det är ju deras lön du pratar om!
 
Min enda reaktion på detta är
:surprised: :surprised: >:( Bara 3% då har ni inte prutat tillräckligt.

 
Vilken aktör rör det sig om??
 
När det gäller säljares lön så unnar jag dom verkligen det men det är inte det det gäller utan hur det kan skilja 70-80.000 mellan 2 olika säljare på samma kontor.

När det gäller att pruta så har jag nog försökt men ingen framgång tyvärr.

När det gäller vilken aktör så har det inte med saken att göra utan jag frågade om det var fler som råkat ut för samma fenomen att det skiljer så mycket mellan olika säljare om man frågat hos samma hustillverkare.

 
robban44 skrev:
När det gäller säljares lön så unnar jag dom verkligen det

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Visst.....gör man det....
 
Om man ställer en prisfråga per telefon, så måste man räkna med att olika säljare kommer att ge olika pris. Det kan vara så att de lägger på olika mycket prutmån, men det kan också vara så att dom har lite olika vanor när det gäller detaljer i kalkylen. Detaljer som den ena lägger in direkt som standard kanske hanteras som tillval av den andre osv.

Ett huspris består ju i princip aldrig av ett fixt och färdigt pris för ett paket. Utan där finns oändliga tillvalsmöjligheter, många av dom presenteras aldrig som tillval för kunden, utan ligger med direkt i utgångspriset, och kanske istället tas bort vid alltför hård prutning.

Det skulle förvånat mig väldigt mycket om man hade haft någon nämvärd framgång med prutning per telefon. I det läget vet ju inte säljaren hur seriös spekulant du är, om säljaren släpper till prutning redan i det skedet så har han ju i princip etablerat en ny lägre prisnivå innan förhandlingen riktigt startat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.