Hemsidan är borttagen tills vidare
 
Redigerat:
Jag hade inte lagt ut sådan här information på en hemsida undertiden som förhanling om förlikning pågår. Det gör i min värld bara situationen värre. Jag förstår att du blivit drabbad och det är sorligt som de behandlat dig, men att i en "strid" gå ut med en sådan hemsida är inte bra. Hade om jag jobbat på finja, så hade jag gjort frågan till en principfråga och ditt förhandlingsläge hade försämrats.

Det är dock min högst personliga åsikt! Vad tycker ni andra?

Hur som helst lycka till!

//Anders
 
A
Jag håller med ovanstående, att publicera nåt sånt här innan det är löst ens en gång är att be om att det inte blir löst på ett smidigt sätt tyvärr.
 
Instämmer, lägg ner sidan tills vidare.
 
OK, vi stoppar sidan tills vidare och använder tiden till att fylla den med alla information. Finja har förhalat och visat noll intresse så om någon tror att detta stopp av hemsidan gör någon skillnad så tror ni mer gott om Finja än vi. Tills vidare får vi se vad som händer.
 
Efter att ha läst hemsidan (som verkade tas ur drift medan jag läste den) så tycker jag mig förstå att problemet framförallt är ekonomisk kompensation för skador som orsakats av den felaktiga balken.

Jag får inte riktigt klart för mig om det strulat med åtgärdande av balken också. Men i den korrespondans jag hann läsa så ser det ut som balken är under åtgärdande på Finjas bekostnad.

Personligen tycker jag att förslaget som Finja hade ställt om att ni i första hand får allt fixat och sedan ta upp diskussion om kompensation lät utmärkt. Genom att sätta igång skadeståndsdiskussionen innan det tekniska problemet är löst så riskerar man ju att leverantören avvaktar med åtgärdande tills det juridiska är klart.

Däremot så bör man ju alltid eftersträva att hålla inne så mycket av betalningen att det täcker även den egna uppfattningen om hur stort skadestånd man bör få.

Förstår jag det rätt att problemet just nu är att ni inte är övverens om nivån på kompensationen? Och i så fall vilka kostnader är det ni anser att Finja inte vill ersätta er för?
 
Finja lovade oss att vi skulle kompenseras med ett belopp som båda parter kunde godta. Detta tyckte vi lät utmärkt. istället för att ha ett sådant belopp att diskutera fick vi ett brev från deras advokat som meddelade att man inte alls behöve kompnsera men man ville göra det ändå; med 10.000 och med ett sista datum den 24.8.

Vi går kallt på de löften som Fredrik Magnusson på Finja gett oss men detta har man tydligen glömt bort nu. Balken är under reparation, limmad med kolfiber. Takstolarna måste lyftas, 4st, och det är ju egentligen ingen som vet hur länge detta håller. Vad som är märkligt i denna historia är hur ett företag som Finja håller sig med chefer som lovar utan att ha förstånd på bättre.

Vi anser, givetvis, att Finja måste ta ansvar för vad Fredrik Magnusson lovar eller är det möjligt att man som chef faktiskt kan snacka runt hur som helst utan att ha bäring för det, inte mot kund och inte mot det egna företaget. Knappast!

Advokaten ger de besked han måste och får betalt för. Finns väl ingen advokat som kan stava till ordet Moral - antar jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.