kollat runt på vp och hittar https://lunnateknik.se/artikel/5825/
Den beskrivs som en jordvärmepump, vilket känns ovanligt att skilja på jord/berg. Om den ska ersätta en befintlig pump behövs väl en vvb till, alternativt koppla till befintlig? Att behålla gamla pumpen vid installation av lvv är väl inte ovanligt men detta?
Nån som känner till något om detta märke?
 
Efter att ha kikat lite så nä inget jag skulle lita på, dåligt med information om maskinerna och troligtvis totalskrot om något skulle gå sönder efter garantin pga obefintliga reservdelar.
Två storlekar där de inte framgår om de är inverterstyrda eller va de faktiskt avger vid olika driftfall. En 12kw är ju rätt stor för en normal villa.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Väljer att väcka det döda trådet istället för att skapa en ny.

Fått syn på deras sida nyss då jag är ute efter en ny pump.
Några som har provat Lunna WW / lunnateknik?

Sanyo är ett bra märke som kanske inte är så känt i sverige men i Usa och Mellanöstern e dom väl kända.
Hade varit trevligt om nån hade testat deras pumpar och kan dela med sig av sin erfarenhet
 
A
Sanyo dog iom att Panasonic köpte den divisionen av sanyo
 
  • Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
Saabgubben Saabgubben skrev:
Väljer att väcka det döda trådet istället för att skapa en ny.

Fått syn på deras sida nyss då jag är ute efter en ny pump.
Några som har provat Lunna WW / lunnateknik?

Sanyo är ett bra märke som kanske inte är så känt i sverige men i Usa och Mellanöstern e dom väl kända.
Hade varit trevligt om nån hade testat deras pumpar och kan dela med sig av sin erfarenhet
Jag kan bara säga att min upplevelse är att de är kunniga och mycket hjälpsamma, även efter garantitiden. Har en LVP monoblock från dem. Peter är superhjälpsam och trevlig. Fick referenser till andra kunder som var kunniga och hjälpsamma innan köp.
Mvh,
C
 
  • Gilla
erikgarpen och 1 till
  • Laddar…
Kan instämma att Lunna Teknik är riktigt bra på alla sätt och vis. Jag har LT-920 och har halverat min uppvärmingskostnad, gentemot med min förra värmepump från Polarheat ( som är ett jävla skitföretag ).

Mitt hus är på 140m2, med vattenburen golvvärme på första plan. Nya radiatorer på andra plan, och ett par gamla i källaren.

Alla kontakter jag haft med företaget lämnar mig med ett leende efteråt.

Rekommenderar verkligen Lunna Teknik för den som funderar på det.
 
  • Gilla
Sommarstuga 2017 och 1 till
  • Laddar…
någon mer som har erfarenhet av lunnateknik? Puffar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.