Jag vet inte riktigt om detta hamnade i rätt forum nu, men jag testar här så får ni säga till om jag är fel ute.

Vi känner en lukt av mögel i tillbyggnaden på vårt hus. Jag har kollat på vinden och luktat under krypgrunden, men på båda ställena luktar det fräscht. Jag vet att allt mögel inte luktar, men om det luktar inne borde det väl även lukta där möglet uppkommer?

Vad är nästa logiska ställe att leta på? I tillbyggnaden finns ett sovrum, ett badrum och en hall. Det är i hallen och sovrummet det luktar starkast.

//T
 
Våtytrymmen, genomföringar av avlopp, vattenledningsrör, uppvärmningsrör? Hur är väggkonstruktionen uppförd? Finns det ångspärr på rätt plats?
 
Har inte de svaren tyvärr. Vi kan inte så mycket om hur huset är byggt än det man ser utanpå. Det har bott 3 gör-det-självare här innan oss och den första visste inte riktigt vad han höll på med, vissa saker är olagliga och helt hopplösa.

Vi velade fram och tillbaka nu och bestämde oss för att göra en fuktkoll på huset av en firma. Det känns bättre än att riva upp allt på måfå när man inte vet vad man håller på med. Förmodligen är det något med bastu/toalett. Hoppas det inte kostar för mycket att åtgärda. :-/ :'(

//T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.