Hej, luktar fukt i garaget sedan ca 10 dagar. Trodde först det berodde på att wc etc som rivits ut från numer renoverad gästtoa har hamnat där i väntan på att förvisas till tippen.
Men idag såg jag det bilden visar. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sockeln har blivit helt missfärgad. Är det ett tecken på att fukt trängt in där? Ser framför mig hur det nästan står vatten innanför.
Vad hade ni gjort nu? Mycket tacksam för råd!
Här är detaljritning på konstruktionen. (Kanske blev den uppochned)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Marcus
 
Relevant fråga som kräver relevanta svar. Kanske Moderator kan flytta den till en annan del av forumet?
 
Jaha, tack, var bör jag ha frågat någonstans?
 
Ser ut att ha kommit mycket vatten, tag kontakt med en rörmokare för att utesluta rörläckage i plattan!
 
Kanske i forumdel "grund- och markarbeten" ? Tycks vara likartade problem som diskuteras där.
 
Inte helt ovanligt att man la natursand under grunden förr i tiden och kapillärkraften kan då ställa till problem.
Många börjar få problem med detta nu då klimatet förändrats och dräneringarna börjar bli gamla...
För några år sedan hade jag stora fuktfläckar mitt på garagegolvet men efter omdränering så är problemet helt borta för mig...
Dräneringen låg även den i natursand och fallet var inte rätt på många ställen.
 
Att betongen är blöt under marken är ju inte så konstigt med tanke på att gräsmattan ligger ända fram och att det är december. Dom vita fläckarna är ju bara utfällningar från betongen, inget som tyder på att det läcker in vatten.

Försök hitta vad som luktar istället och utgå från det. Lite fånigt att dränera om om taket läcker eller det ligger gammalt skräp i en blöt kartong.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.