Halloj!

Vi inredde vinden på vårt hus för 3 år sedan. Huset var då 2 år gammalt. Vi har gjort i princip allting själva med bygget. Har pratat mycket med snickare och byggförsäljare och följt deras råd om hur dom brukar göra.

Det som nu stör mig jättemycket är en doft av isolering som kommer fram och känns markant i hela övervåningen och även ner på nerevåningen så fort solen står på yttertaket. D v s när det blir varmt ute så uppstår den här lukten. Så har det egentligen varit från dag 1 från när vi isolerade. Vi har sätt in en mängd med spotlights som är infällda i taket. Jag frågade runt en hel massa innan jag satte dit plastlådorna och fick rådet att skära ett hål som är lite mindre än lådan och sen pressa upp lådan i plasten. Då skulle det enligt utsago från ett flertal snickare bli tillräckligt tätt.

Nu känns det ju som att det rådet inte var så mycket värt. Jag går nu och funderar på hur man skall komma tillrätta med problemet. Riva ner gipsen och göra ordentliga tätningar med hjälp av tätmassa/silikon runt boxarna så det verkligen blir jättetätt.

Sen oroar man ju sig rätt mycket för fukt som ju säkerligen letat sig upp i isoleringen nu under den här "milda" vintern vi har haft.

Vad tror ni, hur skall vi göra?

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.