Hej.

Jag har en tid av och till känt avloppslukt i mitt badrum. Och har nu lokaliserat källan till skarven mellan slang och golv. Någon som vet om det finns någon packning eller liknande en kan byta där? Eller på annat sätt täta där?
 
  • Avloppsrör i badrum med synlig skarv mellan slang och golv, möjlig luktkälla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Backa bo skrev:
Hej.

Jag har en tid av och till känt avloppslukt i mitt badrum. Och har nu lokaliserat källan till skarven mellan slang och golv. Någon som vet om det finns någon packning eller liknande en kan byta där? Eller på annat sätt täta där?
Finns det någon packning där idag?
 
T Tompafix skrev:
Finns det någon packning där idag?
Hej.

Det vet jag inte och lite det jag frågar efter. På något sätt kommer ju lukten fram och jag har inte vågat öppna då jag inte vet hur det ser ut och vad jag kan/får göra själv.
 
B Backa bo skrev:
Hej.

Det vet jag inte och lite det jag frågar efter. På något sätt kommer ju lukten fram och jag har inte vågat öppna då jag inte vet hur det ser ut och vad jag kan/får göra själv.
Det är bara att dra rakt upp ur golvet. Där bör det sitta en packning som tätar mot röret. Eller så kan det vara så att det fastnat massa skit i vecken på röret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.