Hej,

Jag har två luftvärmepumpar (Mitsubishi Hero) och slog av bägge i somras då jag inte behövde värmen och aldrig kör kyla.

När det nu blivit kallt och jag ska slå igång dem startar den ena men inte den andra. Helt död. Kontrollerat batterierna i fjärrkontrollen, kollat alla proppar. Hittar inget problem där.

Den fungerade felfritt innan sommaren och är bara 3 år gammal.

Någon som har några idéer eller liknande erfarenheter?
 
Åsknedslag i närheten som orsakade kraftiga strömspikar? Försäkringen borde gälla tror jag. Om den är köpt via Mitsubishi Sverige så ska det vara 5 års garanti i alla fall om det inte går att se några skador.
 
  • Gilla
Elfredda
  • Laddar…
Det var ett jäkla oväder i sommar när vi var bortresta. Det skadade visst lite utrustning hos en granne.

Montören var förbi idag och konstaterade att pumpen inte får någon ström så kanske något i proppskåpet pajat. Så det blir att hitta en elektriker istället...
 
Om du har proppar och inte automatsäkringar så kan ibland pluppen stanna kvar inne så att proppen ser hel ut fastän den är bränd.
Byt den propp som är till pumpen och se om pumpen startar. Det är betydligt billigare än att elektrikern gör det åt dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.