Hej! Jag och min sambo var precis och kollade på ett hus som vi ör intresserade av, men jag upptäckte sedan att luftspalten var lite tight!

Men jag har dock ingen aning, så min fråga är om det är så viktigt, eller tror ni att det klarar sig utan mögel och skador ?
 
  • Tätt luftspalt mellan träbjälke och isolering i ett husundersökningsscenario.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tät luftspalt mellan isolering och trävägg i ett hus som kan orsaka oro för mögel och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trång luftspalt i ett hus med synlig isolering och träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trång luftspalt mellan trävägg och isolering i ett hus som inspekteras för möjliga skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tätt luftspalt mellan träreglar och isolering i en husvägg, med en synlig elkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trång luftspalt med träreglar och isolering i ett hus som övervägs för köp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk bild på en trång luftspalt mellan träbjälkar och isolering i ett hus, fråga om mögelrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Hur gammalt är huset?

För virket ser friskt ut.
 
1967 är det ifrån, ja det kan jag hålla med om. Så ifall besiktningsmannen säger att det inte är någon fara just nu, kan man tänka sig att det alltid kommer hålla då?
 
H
om de klarat sig 50 år kan du nog vara lugn
 
Beror ju på om man har förändrat något med vent uppvärming etc rätt nyligen. Huset behöver ju inte ha samma vent och uppvärmning sen 67.
Man kan ju ha installerat bergvärme förra veckan och ventilationen försvann med det.
Då kanske man inte ser påverkan förens nästa år?
 
Okej tack för svaren!
Ska kolla upp det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.