Jag har renovert min gamla Huskvarna 727 men misstänker att den inte är korrekt monterad i sin nya, högre konsol. Jag ville ha samma höjd som spishällen.
Putsen och en del stenar, vid sidan, ligger dikt an mot spisen. Är det inte risk för att det spricker när spisen expanerar av värmen? Måste veta om luftspalt krävs innan jag kaklar... Hittar ingen detaljinfo nånstans.
Hjälp, snälla!
 
Tack:)

Jo, jag inser att man får ringa nån... men det vore kul att hitta lite mer att läsa runt omkring också.

Jag proveldade igår och det blev en liten, liten spricka i putsen på ena sidan... och kanske lite mer i murningen (lät lite betänkligt..he he), men det kanske inte gör så mycket - egentligen? Tvivlar på att det kommer att expandera mer än så.

Upptäckte att spissvärtan "brände" ojämt. Hur hittar man att läsa om underhåll av spisar? Nu när man lagt några kronor på renovering är det kanske dags att tänka på sånt? ;-) Jag menar, jag har ju bara använt den tidigare... under mina tre första år i huset hade jag endast vedspis - tills mitt andra barn var ett halvår. Och att använda spisen är ju inte så svårt..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.