Jeg har for ca. 3 uger siden monteret en Munters home dry i krypkälleren. Luftfugtigheden var før monteringen 95%, og nu efter ca. 3 uger er den 89%. Går det virkelig så langsomt med at få luftfugtigheden ned?
Det skal lige siges at jeg har lukket alle ventilationshuller med frigolit og byggskum, og der ligger byggplast på marken indtil ca. 20 cm fra kanten. Krybgrunden er på ca. 100m2.
 
Känn på luften som blåser ur den lilla grå slangen (som du lett ut genom en av ventilerna) luften borde vara varm och väldigt fuktig.
 
Jo, luften der kommer ud er både varm og fugtig. Men jeg undrer min bare over at luftfugtigheden stadig er så høj.
 
Du får räkna med att det tar låååång tid att få ner luftfuktigheten. När vi flyttade in låg vi runt 85% men nu är den runt 55% 6 månader senare. Det var trögt i början men sakta men säkert så har den sjunkit. Vi har byggt ett nytt Hjältevadshus med tät krypgrund med avfuktare.
 
Är den varm och fuktig så fungerar avfuktaren, bara att vänta nu.
Är svårast att avfukta nu på sommaren när luften ute bär så mycket vatten också.
 
Ok, jeg venter og ser hvad der sker. Jeg har investeret i et trådløst hygrometer med 3 sensorer. Og jeg kan se at luftfugtigheden varierer hele 10% fra der hvor affukteren står og til modsatte side. Udligner dette sig, eller står affukteren et forkert sted? Det skal lige siges at affukteren står i det ene hjørne af krypgrunden, i det hjørne hvor huset får mindst sol.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.