Hej!

Jag har precis satt upp Wet Stop matta (Cascos våtrumssystem) i hela badrummet på golv och väggar för ång- och vattenttätning. På sina ställen har jag fått små luftfickor bakom mattan.

Jag undrar om jag måste skära upp på dessa ställen och köra in superlim, lägga på aqua stop + tätremsa + auqa stop igen, eller om kakelfixet klarar av sådana små luftfickor.

Även skarvarna har ju en liten luftflik då limmet (6 mm sträng) inte täcker hela överlappet.

Vad göra?

mvh
 
Redigerat:
Sedan 1 mars (2009) har Casco en ny, uppdaterad instruktion för montera keramik. Där anges att man skall använda ett särskilt verktyg att trycka fast mattan med, Gnidde 6117. Har ni använt det?
 
Tack fö rinfo, men nej, jag hade inte läst den nya anvisningen. Jag köpte allt material före mars och satte då först upp våtrumsskijvor och gjorde ordning för wetstopmattan. Då gällde andra regler:
1) Gnidde fanns inte. Då skulle man slätspackla, vilket jag gjorde.
2) Då skulle man dra en 6 mm limfog vid skarvarna (vilket naturligtvis ger lite luftfickor) och inte som nu köra med Aquastop över hela skarven.

Vad göra?
Idag har jag skurit upp fickorna och slätat ut dem med aquastop och lagt på remsa med 50 mm överlapp. + aquastop igen.

Trots detta finns det några små små luftfickor kvar, främst vid skarvarna där jag dragit 6 mm superlimsträng.

Kommer Kakelfixet att binda ihop det hela ändå?

mvh
 
Släng iväg ett mail till Casco, beskriv situationen och be om förslag.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.