Hej,
Har precis byggt ut med nytt badrum och upptäckte att det är luft under tätskiktet i brunnen. Dvs det sviktar när man trycker med fingret. Verkar inte vara några veck vid klämringen och den sitter fast.
Är detta ok, eller föreligger det någon risk?
Bör det åtgärdas?

Tacksam för hjälp!
 
  • Närbild på smutsig köksvaskavlopp med rester och beläggningar på ytor och tätningsring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det är ett fel så vitt jag förstår, det kan t.ex. i instruktionen för tätskiktet stå att folien ska noggrant gnidas fast mot underlaget. En risk är att tätskiktet har krupit uppåt och inte längre går ner på sidan av klämringen och att det därmed inte är helt tätt.
 
Tack, går det att ta bort klämringen och justera, eller måste allt rivas upp och göras om?
 
BirgitS
Om du har anlitat ett företag för att renovera badrummet ska du förstås reklamera felet och se till att de gör om. Jag vågar mig inte på att säga hur mycket som måste bort och vad det innebär.
 
Här har vi en av anledningarna till att jag alltid rek. att man använder t.ex Jafos brunnar som har skruvbar klämring för då har man ingen risk att manschetten kan riskera att krypa upp.
Jag tror personligen inte den gjort det i detta fallet heller utan troligen har de inte tvättat av brunnsflänsen tillräckligt ordentligt innan och därför har inte manschetten fastnat till 100%.
Ser inte det som ett problem men finns firman kvar som gjort det så hade jag bett dem komma och kontrollera och eventuellt justera så man har koll på att manschetten verkligen är i kläm.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.