Hej på er!
Är lite uppgiven just nu.
Har rivit bort tapet i sovrummet. Den gick att dela på så jag lämnade kvar den gulaktiga delen. Skrapade därefter bort lös tapet i skarvar, slipade alla väggar och spacklade över skarvarna.
Upptäckte då att tapeten på vissa partier reser sig, blir typ bubblor. Testade att bredspackla en hel våd och såg fläckvis partier med bubblor. Pillar jag bort bubblan drar jag med stora delar. Inte bra!
Vilka tips har ni?
Börja om från början och riva allt till gipset för att sedan bredspackla?
Eller, kommer det dra ihop sig efter ett tag?
Ska måla 3 väggar och tapetsera 1.
I min värld skulle det inte funka med easy up renoveringstapet för då skulle väl bakomliggande också resa sig med tanke på limmet?
Börjar bli sent nu märker jag... 2016-03-06 00.33.34.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte så att den är fuktig och löst det undre limmet?
Vänta tills det torkat och se om det ordnar sig självt.
Uppstod bubblorna när du bredspacklade (fuktar och löser limmet under) eller när uppstod de?
 
Att det blåsar sig är inget konstig, avvakta och se om det drar sig tillbaka. Om det inte gör det, skär bort bubblorna och måla med en spärrgrund.
 
Okej så det finns hopp. Ja dom uppstod någon minut efter att spacklet har legat på så jag misstänker också att spacklet har löst limmet. Dum fråga men hur länge ska man avvakta och se?
För övrigt så gjorde vi lekrummet först och då rensade vi ner till gipset och bredspacklade. Blev kalasfint men väldigt tidskrävande och jobbigt.
 
Avvakta ett per dagar.
 
Ska jag låta bli att måla alltså innan jag vet säkert?
 
EasyCash skrev:
Ska jag låta bli att måla alltså innan jag vet säkert?
Ja, det är som sagt inga konstigheter att det blir blåsor, förhoppningsvis och högst troligt går dessa tillbaka.
 
Otsef skrev:
Avvakta ett per dagar.
Du kan korta ner torktiden med högre värme i rummet. Målare använder byggfläkt etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.