Ska köpa en avfuktare till tvättstugan i källaren, väljer mellan 2 st...en Luftavfuktare Wood´s DS28F
& luftavfuktare frico laf 10.

Vad är det för skillnad på dessa 2? & vad finns för fördelar & nackdelar, ska väl säga att källaren är något kallare än övriga plan på huset
 
Vet inte så mycket om just dom avfuktarna, men har själv testat en sån här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2437357

Den var tyst, relativt liten men vägde en hel del och lätt att bläddra i menyerna och kolla fukthalter och allt möjligt.
Lite dyr kanske?

Tack för mig
 
  • Gilla
Andreas117
  • Laddar…
Okej , tack för svaret ! Men Woods kostar 3700 & laf 10 kan jag köpa för ca 2000 på jobbet...:)
 
Jag har en Woods av samma byggform men möjligen en annan effektklass. Den går varje sommar sedan 6 år tillbaka, tämligen tyst.
Har en 6 liters fyrkantig hink för vattenuppsamling. Den är dock bökig att tömma för den finns på baksidan och det hänger en flottör i vägen. Finns även ett slangmunstycke så om du kan ordna en slang till en golvbrunn är det mycket smidigare.
 
  • Gilla
Andreas117
  • Laddar…
Okej, då verkar den hålla iaf...har installerat en laf 10 på jobbet & den är dom nöjda med, gillar att den blåser tillbaka luften 5-7 grader varmare oxå, blir ju lite värme källa utav den oxå då...men som sagt så vill man ju ha något som håller & avfuktar bra, det vet jag inte hur laf 10 gör...
 
Köp Woods! Den har överlägsen luftgenomströmning och avfuktningsförmåga!

DS28 LAF10
Luftgenomströmning Steg 1 190 m³/h 90 m³/h
Luftgenomströmning Steg 2 336 m³/h 115 m³/h

Det lär påverka funktionen!

Woods är också utsett till bäst i test i flera tester.
 
  • Gilla
Andreas117
  • Laddar…
Ja ser detta oxå ! Men värmer woodsen luften som kommer ut igen på samma vis som frico ? Det står ingenstans...
 
Ja den värmer. Avfuktning bygger på värme och kyla...
 
Tobiaseld skrev:
Vet inte så mycket om just dom avfuktarna, men har själv testat en sån här [länk]

Den var tyst, relativt liten men vägde en hel del och lätt att bläddra i menyerna och kolla fukthalter och allt möjligt.
Lite dyr kanske?

Tack för mig
Har samma - Supernöjd! Köpte däremot en Woods innan som redan efter ett par dagar fick åka på retur. Högljudd som få och inget jag rekommenderar att ha ens i närheten av sovrummet. Vår stod i källaren och gjorde att det inte ens gick att sova om nätterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.