Har en jula luft/vattenvärme pump (anslut) någon vänlig själ som vet hur det ska anslutas ( pumpen är i Italien & ingen vet 2 rörläggare har kollat & dom vet inte
 
  • Avstängd värmeväxlare med delar och verktyg utspridda ovanpå under service.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit industriell utrustning med röranslutningar och etiketter, monterad på en vägg, något smutsig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett dammigt, smutsigt ytskikt med etikett och rund föremål, troligen en sensor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenberedarens topp med inställningsrattar och etiketter. Smutsig yta. Röranslutningar och elektriska ledningar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa länken ifrån jula den du har köpt
 
J Josth skrev:
Här är bruksanvisningen, men den är sannerligen inte enkel att förstå. Installationen kräver kyltekniker då det är en split-modell med gas mellan ute- och innerdelen.
Den har jag Varese jag eller Italienare förstår den
 
Då är det nog bara att glömma Anslut och istället skaffa en italiensk värmepump eller annat välkänt fabrikat med bra manualer på italienska.
 
Ofta säljer Jula omdöpta luftvärmepumpar av andra mer kända fabrikat. Ett typexempel på detta är den Coolix jag haft i garaget i många år - googlar man på den typbeteckning utomhus/inomhusdel är märkta med hittar man rätt pump från tillverkaren Midea.

Kanske kan vara ett sätt för dig att hitta Iralienska manualer?

Mvh

Stefan
 
J Josth skrev:
Då är det nog bara att glömma Anslut och istället skaffa en italiensk värmepump eller annat välkänt fabrikat med bra manualer på italienska.
Nej tror inte det maskinen är helt ny
 
S Stefan.o skrev:
Ofta säljer Jula omdöpta luftvärmepumpar av andra mer kända fabrikat. Ett typexempel på detta är den Coolix jag haft i garaget i många år - googlar man på den typbeteckning utomhus/inomhusdel är märkta med hittar man rätt pump från tillverkaren Midea.

Kanske kan vara ett sätt för dig att hitta Iralienska manualer?

Mvh

Stefan
Får se om det dyker upp någon med rörläggare kunskaper , bör inte vara så komplicerat 😀
 
Det är som sagt inte bara rörläggare som behövs utan även en kyltekniker och en elektriker. Och italienare brukar ju inte vara så bra på engelska alls då italienskan i sig är ett stort språk.
 
Glöm hela iden. Julas luftvattenpump är av låg kvalitet och håller vanligtvis inte länge.
Blir billigare i längden om du köper en kvalitetspump av en installationsfirma som kan göra jobbet.
I utvecklingen av julas pumpar märkta anslut har väl också Invest Heating varit inblandade.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är som sagt inte bara rörläggare som behövs utan även en kyltekniker och en elektriker. Och italienare brukar ju inte vara så bra på engelska alls då italienskan i sig är ett stort språk.
Kyl & el är inget bekymmer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.