Hej tänkte jämföra vad ni förbrukar med luft vatten pump under vintern.
jag har min ansluten till min panna sen har jag varmvattenberedare, har varit ca 3till 10+ grader ute har förbrukat ca 30kw per dygn.
sen tycker jag att den går på ofta är det normalt eller.
tänkte på om den drar så mycket nu då måste den dra en massa kw när det är -grader
 
vad är normalt förbrukning k ca 85kvm uppe och ca 50kvm källare.
 
Normalt är nog svårt, mycket faktorer att tänka på. Vi gör av med ca 150kW/dygn under vintern till vår lvvp.
2 vuxna i 280km 1,5plans tegelstensvilla från 1910 med 50mm isolering på ovanvåningen.
 
Vår LVVP har sörplat i sig 6300kWh totalt under det senaste året (Mon Sep 17 22:58 2012 - Tue Sep 17 22:58 2013). ca 130kvm uppvärmd yta.

EDIT: Högst Snitt/dag hade vi i januari då det gick 40,8kwh/dygn och i feb/mars snittade vi runt 30kwh/dygn. Hus i skåne i lund/malmöregionen.
 
Redigerat:
  • Gilla
elvedin
  • Laddar…
150 är ju mycket men visst ni har ju typ 3gånger större.
sen är det som du säger hur isolerat allt är m.m.
jag hoppas att jag snittar ca 50-60 per dygn sen är det ju under vinter sen stänger man av allt.
sen blir man lite intresserad av vad folk gör av med efter som jag fick min luft vatten billigt med rot och allt 33000kr billigt tycker jag 11kw pump
 
har kollat nu och snittar 30kw per dygn nu då har det varit 0grader på kvällen och 8-10 plus på dagen inte så farligt
 
peternicklas
Har sedan 1/9-2010 fram till idag gjort av med 16700 kwh för uppvärming av c:a 320 kvm.
 
  • Gilla
elvedin
  • Laddar…
vänta det är på 3 år 16700
 
16700 på 3 är är ju jätte bra låter väldigt lite
 
peternicklas
elvedin skrev:
16700 på 3 är är ju jätte bra låter väldigt lite
Notera att det är ren uppvärmning, inget varmvatten. Är rätt nöjd med förbrukningen och har ändå golvvärme på 140 kvm.
 
ja det låter ju bra klart du ska vara nöjd. jag blir nöjd om gör av med 2000per månad under vinter tid sen stänger jag av mit under vår sommar. så snitt mellan 10-12000per år blir jag nöjd. efter som jag har ju kör pellets innan och pall kostar 2370kr pall plus lite ström ca 230kw per månad, så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.