Hej,
har en luftluftvärmepump i mitt utlandsboende som är stendöd. Säkringen har varit AV under tiden jag inte varit på plats. Slog på säkringen och pumpen funka inte. Funkade fint förra året.
Har testat trycka på RESET knappen på innerdelen men ingen händer. Helt dött. Fjärrkontrollen funkar som vanligt.
 
A
I ImTheBeast skrev:
Hej,
har en luftluftvärmepump i mitt utlandsboende som är stendöd. Säkringen har varit AV under tiden jag inte varit på plats. Slog på säkringen och pumpen funka inte. Funkade fint förra året.
Har testat trycka på RESET knappen på innerdelen men ingen händer. Helt dött. Fjärrkontrollen funkar som vanligt.
ja va kul för dig då
har du någon aning om vad du har?
 
electroluxaren skrev:
ja va kul för dig då
har du någon aning om vad du har?
Mitsubishi MSH-18RV, om det va märket du fråga efter
 
Ksnske den gör, tänkte ifall någon råkat ut för samma sak och vet vad felet är
 
Har du kollat utedelen?

Vet du att du har ström till den?
 
Man ska inte stänga av elektronik genom att bryta strömtillförseln. Bara stänga av med fjärr etc. Då håller sig kretskort etc "varma" genom den lilla lilla strömgenomgången de får i standbyläge, och därigenom håller de fukten borta. Fukt blir ärgningar som aldrig är bra, fråga mig gärna hur jag vet...)
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
I ImTheBeast skrev:
Ksnske den gör, tänkte ifall någon råkat ut för samma sak och vet vad felet är
iom att modellen inte finns i svedala så är det här fel forum att fråga om någon mer har upplevt detta.

troligtvis matas den på utedelen så där bör man mäta inkommande spänning först
därefter i innedelen
även om du får ett otvetydigt svar av dessa mätningar så vet du inte var felet sitter
utan du får fråga en tekniker på modellen eller skruva vidare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.