Har målat källargolvet och det fungerade perfekt på de flesta ställen. Men i ett hörn har jag problem med att färgen får blåsor och skrapar jag bort färgen hittar jag något som ser ut som mögel men luktar jag och smakat på det vita luddet luktar det inte mögel och smaken påminner om syra så jag misstänker att det är en kalkutfällning orsakad av fukt, verkar inte fungera att måla på ett nytt lager eftersom färgen lägger sig på betonggolvet. Funderar på om det finns någon primer som trängen in i betongen och driver ut fukten.Idealet vore något som blir så tätt att radongaser inte kommer genom betongen. Har ca 250 Bq i källaren efter att jag installerade en fläkt. Men min mätare visade att sanden under huset har ett värde på över 9999 Bq som är högsta värdet mätaren kan visa.
 
Bild?
 
Finns ingen primer som driver ut fukt.
Slipa rent golvet från all färg och låt det va sen.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
K
Bila upp hela källargolvet och se om det är mögel. Lägg sen nytt trägolv istället så behöver du inte jobba lika mycket med att bila om det blir problem i framtiden. Och för att stänga ute radongasen så slå in hela källaren i gladpack
 
  • Gilla
  • Haha
Drburr och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.