Enligt instruktionsboken skall man titta om något har fastnat, men luckan är ren och fin på både utsida och insida. I övrigt fungerar diskmaskinen utan problem och är hyfsat ny, från 2007 (modell ESF 63029)

När jag öppnar manuellt behöver jag knappt röra vid den för att den skall öppna sig. Problemet är alltså att den inte öppnar sig under diskning... Vad kan vara fel då?
 
Precis samma problem som mig.... Identiskt... Har inte listat ut vad felet är ännu. Har du fått ordning på det??? Hur löste du problemet????
 
Jag har fortfarande samma problem. Kastar numera in tabletten direkt i maskinen istället :(
 
Okej... Men blir det lika rent som vanligt dà nar du kaster in tabletten direkt i maskinen? Har hòrt att den skòljs bort i ett "fòrspolningsprogram" som de flesta diskmaskiner kòr fòrst.
 
minchione skrev:
Okej... Men blir det lika rent som vanligt dà nar du kaster in tabletten direkt i maskinen? Har hòrt att den skòljs bort i ett "fòrspolningsprogram" som de flesta diskmaskiner kòr fòrst.
Köp olika sorters tabletter kika in i maskinen när den fördiskat. Den det finns mest kvar av då är den som funkar bäst. Antagligen den billigaste...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.