Hej ,
nytt hus och nya problem! Skulle köra diskmaskinen för första gången och när jag stängde luckan så visar det sig att den inte går att få upp igen. Det är en Husqvarna Cardinal 513 från tidigt 2000-tal. Handtaget som sitter infällt är bara slappt, känns som det är någon länk som gått sönder.
Nu är ju maskinen ganska gammal så det var väl ändå läge för byte, men hur ska man kunna byta den om man inte får upp luckan? Den sitter ju fastskruvad i diskbänken/sidoväggarna, kan man bryta sig in i den via frontpanelen kanske, eller finns det något sätt att dyrka upp den?
 
Tryck åt vänster inne i själva handtaget. Finns en liten knapp man ska trycka på. Har jag för mig..
 
  • Gilla
Yaken
  • Laddar…
H Hjalmarson1 skrev:
Tryck åt vänster inne i själva handtaget. Finns en liten knapp man ska trycka på. Har jag för mig..
Hej! tack för tipset, glömde säga att jag kollade barnspärren och läste på i manualen. Jag tror inte det är den eftersom handtaget är helt slappt. Känns som om något i länkaget lossnat. Är enda möjligheten att slakta fronten och bryta sig in i den, tror ni? Ska ändå beställa en ny maskin idag...
 
går det inte att få in ett bågfilsblad mellan maskinen och skåpen och såga av skruvarna som maskinen är fäst med i inredningen
 
  • Gilla
Yaken
  • Laddar…
T tergo skrev:
går det inte att få in ett bågfilsblad mellan maskinen och skåpen och såga av skruvarna som maskinen är fäst med i inredningen
Det är faktiskt ett smart tips, jag googlade lite och såg att någon hade lyckats få fram sin diskmaskin på det viset. Jag lyste in med en ficklampa och såg några skruvar som det borde gå att komma åt, ska gå loss med bågfilen och prova!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.